منوچهر ریاحی روز یکشنبه در حاشیه کارگاه آموزشی مبانی فکری و فرهنگی مدیریت زیستی و اکولوژی انسانی در گفت و گو با ایرنا، افزود: راه اندازی این مرکز به عنوان گام مهم با چشم انداز جهانی در راستای نجات کره زمین است.
وی ادامه داد: به موازات ایجاد مرکز ترویج اکولوژی انسانی، دپارتمان ها و گروه های مدیریت سبز با حضور اعضای هیات علمی، مسئولان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه تفرش در قالب برنامه آموزش عمومی هشت ساله در این دانشگاه فعال می شود.
این محقق بین المللی اکولوژی انسانی بیان کرد: با ایجاد مرکز ترویج اکولوژی انسانی، ایده های بوم شناختی (اکولوژیکی) برای نجات کره خاکی از محققان، پژوهشگران و حتی شهروندان بومی در این مرکز جمع آوری می شود و پس از پردازش علمی به اجرا در می آید.
ریاحی خاطرنشان کرد: تجهیز شدن به سیستم های خورشیدی، اجرای طرح تفکیک پسماند از مبدا و مدیریت بهینه مصرف آب از اقداماتی است که دانشگاه ها برای تبدیل شدن به مرکز علمی سبز انجام می دهند و دانشگاه تفرش نیز در این راستا مدیریت آب (پاک نگهداشتن و مصرف بهینه)، توجه به پاک نگهداشتن خاک (با حرکت در راستای تفکیک از مبداء پسماندهای تولیدی)، جلوگیری از آلودگی هوا (با مدیریت سوخت های فسیلی) و مصرف بهینه سوخت (با استفاده از انرژی های تجدید پذیر) را به عنوان حرکت های درون دانشگاهی پیشنهاد داده است.
محقق بین المللی اکولوژی انسانی بیان کرد: فرصت نجات کره زمین و حرکت صحیح در راستای توسعه پایدار و اجرای مصوبات اجلاس های سران کره زمین در صورت مدیریت صحیح این معضل استوار است.
وی ادامه داد: پیشنهاد می شود که نیروگاه خورشیدی با جذب سرمایه گذار خارجی به صورت الگو در دانشگاه تفرش به عنوان اقدامی مناسب در راستای استفاده از انرژی خورشیدی در تامین برق مورد نیاز و انتقال مازاد انرژی تولیدی به شهر تفرش ایجاد شود.
اکولوژی انسانی با ابعاد وسیع خود، دربرگیرنده رشته های معماری، شهرسازی، محیط زیست، علوم اجتماعی، مدیریت پسماند، ترافیک، انرژی به صورت میان رشته ای است.
2118 دانشجو در 10 گرایش مقطع کارشناسی، 18 گرایش مقطع کارشناسی ارشد و 2 گرایش دکتری در دانشگاه تفرش تحصیل می کنند.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.