ناصر معینی سه شنبه شب در نشست تخصصی مدیران رسانه‌های گروهی آذربایجان شرقی در خصوص مدیریت آلودگی هوا اظهارکرد: با توجه به افت فشار گاز، نیروگاه را از مدار خارج کردیم تا از مازوت استفاده نکنیم.
وی با بیان اینکه شرکت تولید برق آذربایجان در قبال سوخت مسئولیتی ندارد و هر سوختی به ما بدهند، آن را به برق تبدیل می‌کنیم در عین حال گفت: به دلیل اثرات تخریبی مازوت بر محیط زیست و دستگاه‌های نیروگاهی، تا اضطرار ایجاب نکند، از مازوت استفاده نمی‌کنیم.
معینی با اشاره به اینکه در پیک مصرف تابستان بیش از 3 هزار مگاوات مصرف داشتیم، خاطرنشان کرد: توان تولید نیروگاهی استان 1500 مگاوات است.
وی با اشاره به اینکه مصرف استان در سال آینده در ایام پیک به 3800 مگاوات خواهد رسید، گفت: باید برای این موضوع فکر اساسی شود.
وی با تاکید بر اینکه در نیروگاه‌های آذربایجان، مسائل زیست محیطی با جدیت مورد توجه قرار می‌گیرد تاکید کرد: سوخت اول نیروگاه‌های استان، گاز و سوخت دوم مازوت است.
وی با بیان اینکه علاقه مند به استفاده از مازوت نیستیم، گفت: در روزهای اخیر که افت فشار گاز داشتیم ترجیح دادیم نیروگاه را از مدار خارج کنیم.
معینی با اشاره به اینکه در سال 95 تنها 11 روز با هماهنگی شورای تأمین استان و دادگستری مجوز استفاده از مازوت گرفتیم، اظهارکرد: وابستگی دو نیروگاه استان از نظر تجهیزات به خارج از کشور به یک درصد رسیده است.
آذربایجان شرقی دارای سه نیروگاه حرارتی تبریز ، بناب و گازی صوفیان است.
خبرنگار: پرویز انصاری ** انتشار: رستگار
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.