به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز چهارشنبه در جشنواره شهید رجایی استان زنجان افزود: مردم با فداکاری، خویشتن داری، ایثارگری و دلسوزی مسئولان را به چنین جایگاهی رسانده اند و آنان نباید گذشته خود را فراموش کنند.
وی بر لزوم در پیش گرفتن اخلاق و منش شهید رجایی در نظام اداری تاکید و یادآوری کرد: 40 سال از تشکیل نظام جمهوری اسلامی سپری شده و هر آنچه امروز در بخش های مختلف کشور رخ می دهد به نام اسلامی تمام می شود.
درویش امیری اظهار داشت: نظام اسلامی یعنی فرامین و عدالت امام علی (ع)، در این شرایط باید به خود لرزید که تا چه میزان از این معیارها و دستورهای این امام همام فاصله گرفته ایم.
استاندار زنجان گفت: اگر حکومت امام (ع) در جامعه پیاده شود تا چه میزان دیگران شیفته اسلام می شوند؛ باید به خاطر داشت که مهمترین فاکتور حکومت امیرالمومنین (ع) عدالت است، ازهمین رو باید به این مسیر بازگشت و توصیه های این امام را مد نظر قرار داد.
وی تصریح کرد: نظام اداری که حقوق تک تک نیروهای آن از بیت المال تامین می شود باید تقویت کننده منافع ملی باشد و تلاش کند تا حس مشترکی میان مردم و دولت برای پاسداری از این منافع ایجاد شود.
استاندار زنجان گفت: در صورتی که مردم مشاهده کنند، نظام اداری در پاسداری از منافع ملی پیش قدم است به حتم همراهی می کنند و همگام می شوند.
وی خاطر نشان کرد: امروز جمهوری اسلامی به نظام اداری چابک و فعال و مدیرانی توانمند، پر تحرک و فداکار نیاز دارد تا موتور محرکه این بخش کشور باشند.
استاندار زنجان با انتقاد از بی برنامه گی و روزمرگی در نظام اداری گفت: مستحق نیست که روزانه پنج میلیون نفر به دستگاه های اداری مراجعه کنند و معطل باشند، این تعلل نارضایتی مردم را به دنبال دارد و آنان را از مسئولان و نظام اداری دور می کند.
وی بر لزوم آماده بودن مدیران برای تسهیل در پاسخگویی به مردم تاکید و اضافه کرد: تمام کارکنان نظام اداری باید متوجه باشند که یک تاخیر در امضا یا پیگیری موضوعی، می تواند برای شخص یا جامعه تبعات بسیاری به دنبال داشته باشد.
درویش امیری با بیان اینکه مردم اهل تشخیص هستند و متوجه انصاف مدیران می شوند، دستگاهی را نمونه خواند که بیشترین تلاش را برای پاسخگویی به مردم، بهبود و رشد استان، اشتغالزایی و تعامل با سرمایه گذاران داشته باشد.
استاندار زنجان بر لزوم پاسخگویی مدیران به رسانه ها تاکید کرد و شفافیت در پاسخگویی را زمینه ساز افزایش رضایتمندی مردم در جامعه برشمرد.
وی با بیان اینکه نباید در مسیر تصمیم گیری و سرمایه گذاری مانع تراشی کرد، بیشترین مشکل موجود در نظام اداری را مربوط به بدنه آن دانست.
درویش امیری بخش خصوصی را از بدنه دستگاه های دولتی ناراضی خواند و افزود: دستگاه های اجرایی باید در خدمت بخش خصوصی باشند.
نماینده عالی دولت در استان زنجان تاکید کرد: خاصیت دستگاه های اجرایی زمانی است که مردم با آنها کار دارند و باید این فعالیت های نظام اداری را به سمت کسب و کار، ایجاد آرامش و نشاط سوق داد.
وی تنگ نظری در استان را موجب کندی کار بخش خصوصی برشمرد و تصریح کرد: اعتماد مردم به نظام اداری به هر دلیلی کاهش یافته است و باید برای بازسازی آن کمک کرد.
در پایان این مراسم از دستگاه های برتر استان زنجان در بخش های مختلف تجلیل شد.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.