به گزارش ایرنا، عباس مرادی روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از تیم های مناظره دانشجویی اشتغال و کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی کشور در بندرعباس با اشاره به اینکه رقم بیکاری در کشور نگران کننده است، اظهار داشت: یکی از فرصت های مناسب تحصیل در دانشگاه علمی و کاربردی موضوع اشتغال و کارآفرینی در این دانشگاه است اما نگاه بخشی نگری به این حوزه یکی از ضعف های جدی است.
مدیر طرح آمایش سرزمینی استان هرمزگان با اشاره به لزوم تدوین و عملیاتی شدن سند توسعه آمایش کشور ابراز کرد: دولت اصرار دارد که این سند سریع تر تدوین و عملیاتی شود بنابراین اگر قرار است نقش دانشگاه های علمی کاربردی به عنوان دانشگاه کارآفرین در اسناد بالادستی مشخص شود باید جایگاه آموزشی این دانشگاه نیز در اسناد آمایش استانی و ملی تعریف شود.
مرادی ادامه داد: در اجرای این طرح اگر همه مولفه های آموزشی، فرهنگی، محیطی، مالی و قوانین و سیاست ها در کنار هم دیده شود به یک توسعه پایدار دست می یابیم.
وی یادآور شد: اگر می خواهیم یک طرح ملی را در خصوص نقش آفرینی دانشگاه علمی کاربردی در حوزه اشتغال تعریف و تدوین کنیم باید در سند آمایش ملی این جایگاه برای دانشگاه مشخص شود که به تبع آن در استان ها این موضوع عملیاتی خواهد شد.
عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان با اشاره به طرح های تعریف شده در توسعه سواحل مکران تاکید کرد که دانشگاه ها این طرح را در برنامه ها و اسناد توسعه خود مدنظر قرار دهند.
نخستین دوره رقابت های مناظره دانشجویی اشتغال و کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی کشور با شرکت 22 تیم دانشجویی کشور از 13 تا 16 اسفند در هتل هما بندرعباس برگزار شد.
9887/ 7408

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.