به گزارش خبرنگار ایرنا، فریدون همتی عصر چهارشنبه در همایش بزرگداشت روز ملی آمار و برنامه ریزی در بندرعباس اظهار داشت: برخی مواقع شاهد هستیم که نسبت به آمار بیکاری شبهاتی وارد می‌شود در حالی که آمار و اطلاعات نباید شکننده و دچار شک و تردید باشد بلکه همگان باید نسبت به آماری که تهیه و ارائه می‌شود اعتماد داشته باشند.
وی بیان داشت: بر این اساس از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان می‌خواهیم تا در جهت جمع‌آوری اطلاعات و داده‌های صحیح و تبدیل آن به آمار دقیق و قابل استناد تلاش کند.
استاندار هرمزگان گفت: برنامه‌ریزی زمانی می‌تواند از درجه اطمینان بالا برخودار باشد که پایه و مبنای آن داده‌ها و آمار دقیق باشد و این امر موجب می‌شود که یک برنامه‌ریزی موفق داشته باشیم.
وی آمار را روح برنامه‌ریزی دانست و بیان داشت: هرچه قدر برنامه‌ریزی با اطمینان و آمار دقیق انجام شود در مرحله اجرا نیز موفق‌تر و شاهد خروجی و نتایج بهتری خواهیم بود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان نیز در این مراسم گفت: پایش آمار تورم، اشتغال و بیکاری در چهار فصل سال، پایش واحدهای صنعتی و اقتصادی و برنامه ریزی و تقسیم بودجه استان از مهمترین طرح های آماری و برنامه ریزی است که همه ساله در استان اجرا می شود.
صالح دریانورد افزود: سند آمایش سرزمینی استان نیز با کمک دانشگاه هرمزگان در حال تدوین است که وضعیت و سیاست های توسعه صنعتی و اجتماعی استان را مشخص می کند.
وی خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سال گذشته 25 هزار ساعت انواع آموزش های مورد نیاز سازمانها و دستگاه های مختلف استان را اجرا کرده است.
در این مراسم از 17 نفر از دست اندرکاران آمار و برنامه ریزی استان هرمزگان با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.
در پایان این مراسم نیز استاندار هرمزگان، مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به همراه مدیران استانی از نمایشگاه گرامیداشت روز آمار و اطلاعات بازدید کردند.
روز اول آبان ماه، به عنوان روز ملی آمار و برنامه ریزی نامگذاری شده است.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار: خلیل تنیده
* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.