به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله رازانی روز سه شنبه در کارگروه زنان و خانواده که در استانداری برگزار شد، افزود: با وجود دسترسی بیشتر بانوان به کرسی های دانشگاه سهم آنها از اشتغال کمتر از آقایان است و باید در این زمینه کار فرهنگی صورت بگیرد.
وی ادامه داد: با اینکه امروز بیش از 50 درصد کرسی های دانشگاه ها در اختیار خانم هاست اما باید تحقیق کرد که آیا در رشته ها و دانشگاه های خوب کشور نیز وضعیت به همین گونه است که امیدواریم لااقل در این زمینه برابری وجود داشته باشد.
رازانی به وضعیت دانشگاه های استان نیز اشاره ای کرد و گفت: نسبت به وضعیت مطلوب 20 هزار نفر کمبود ظرفیت در استان داریم و با وجود 100 هزار دانشجو در استان اکثر این افراد در رشته های خوب و در دانشگاه های خوب تحصیل نمی کنند.
وی در ادامه به چالش ادامه تحصیل دختران روستایی در استان پرداخت و افزود: به دلیل دسترسی نداشتن دختران روستایی استان به مدارس راهنمایی و دبیرستان، در نرخ گذر تحصیل مشکل داریم لذا تعداد دختران دیپلمه روستایی در استان کمتر از پسران است.
رازانی بر شناخت مسائل مبتلابه بانوان استان با عدد و رقم تاکید کرد و خواستار اولویت بندی موضوعات مرتبط با بانوان شد.
استاندار کرمانشاه در ادامه به فعالیت تعاونی گیوه بافی و پخت نان سنتی در برخی از روستاهای استان توسط بانوان اشاره کرد و پیشنهاد داد تا سلسله همایش هایی برای اقشار مختلف بانوان در مناطق مختلف استان و آموزش مهارت های موفقیت با حضور کارآفرینان فعال برگزار شود.
در این جلسه مدیرکل دفتر امور خانواده و بانوان استانداری کرمانشاه از نرخ 23 درصدی بیکاری زنان استان در سال 95 خبر داد.
آذر خسروی افزود: خوشبختانه در استان ما حساسیت فرهنگی نسبت به کار زنان کمتر از استان های دیگر است و فاصله زیادی از متوسط نرخ بیکاری زنان در کشور نداریم.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه نیز گفت: براساس آخرین آمار 49 درصد جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند و متوسط نرخ بیکاری این قشر در کشور 18 و هفت دهم درصد است.
مژگان نمکیان افزود: نرخ بیکاری بانوان استان در سال 95، 23 درصد بوده است.
7457/8066 خبرنگار:جواد الماسی** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.