به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه شنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال هرمزگان اظهار داشت: امسال در مجموع 9 هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت از منابع مختلف به هرمزگان تخصیص یافته که اولویت آن با طرح‌ های روستایی است.
وی با تاکید بر لزوم همکاری دستگاه های اجرایی هرمزگان برای ایجاد اشتغال در استان، افزود: هرمزگان از ظرفیت های ویژه ای در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، شیلات، گردشگری و صنایع برخوردار است که باید از این ظرفیت ها در جهت اشتغالزایی بهره برد.
همتی در بخش دیگری از صحبت های خود بر توسعه اشتغالزایی شرکت های دانش بنیان در هرمزگان تاکید و گفت: از پارک علم و فناوری هرمزگان انتظار داریم، در زمینه تولید و علم و فناوری، تمامی استعدادهای استان را به سمت شکوفایی و تحقق اقتصاد دانش بنیان هدایت کند.
استاندار هرمزگان در این نشست با اشاره به سهمیه جذب سه هزار و 900 نفر دانش آموخته دانشگاهی بیکار استان در طرح کارورزی، بیان داشت: طرح کارورزی منجر به ایجاد اشتغال مناسبی برای جوانان تحصیل کرده جویای کار در استان می‌شود.
همتی ادامه داد: در صورت جذب کارورزان توسط بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی استان، تا شش ماه حقوق آنها توسط دولت پرداخت می‌شود و تا دو سال نیز حق بیمه این افراد را دولت پرداخت می‌کند.
نماینده عالی دولت در هرمزگان اظهار کرد: از بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی خواستاریم تا این افراد را با توجه به امتیازاتی که دولت در نظر گرفته، جذب کنند.
هرمزگان که از آن به عنوان دروازه طلایی اقتصادی کشور یاد می شود، دارای ظرفیت های بسیار خوبی در بخش های صنعتی، کشاورزی، شیلات، تجاری، گردشگری و خدمات است که می توان با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی از این ظرفیت ها برای اشتغال و سرمایه گذاری استفاده و زمینه کار دانش آموختگان بیکار دانشگاهی را نیز فراهم کرد.
وجود 14 جزیره اقتصادی و سواحل، بویژه ساحل مکران در جاسک، دسترسی به شبکه های چهارگانه حمل ونقل (هوایی، زمینی، ریلی و دریایی)، دسترسی به آب های آزاد و دور، داشتن مناطق ویژه اقتصادی و بندرهای آزاد، پالایشگاه های نفت ومیعانات گازی، کارخانه های سیمان، آلومینیوم، فولاد، وجود بندر شهیدرجایی و شهید باهنر، گمرک ها و بیش از 900 کیلومتر نوار ساحلی از ظرفیت های طلایی هرمزگان است که می توان با استفاده از آنها گامی مهم در تحول اقتصادی و توسعه اشتغال در استان و کشور برداشت.
وجود 22 بندر صیادی و ظرفیت پرورش آبزیان، صید سالانه 240 هزار تن انواع آبزی، 163 هزار هکتار زمین های کشاورزی قابل کشت، 13 شهرک، 7 ناحیه و 445 واحد صنعتی، داشتن 315 معدن فعال، یکهزار و 680 اثر تاریخی، طبیعی و ظرفیت های گردشگری و وجود بیش از 13 منطقه حفاظت شده محیط زیست از دیگر ظرفیت های مهم این استان است که می توان از آن برای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بهره جست.
سهمیه اشتغال امسال در هرمزگان ایجاد 32 هزار فرصت شغلی است که کارشناسان اشتغال و کاریابی استان می توانند با استفاده از ظرفیت های یاد شده وبا استفاده مناسب از طرح های دولت در زمینه اشتغال، این میزان شغل وحتی بیشتر از آن را با ایجاد مشاغل خانگی، کسب و کارهای کوچک و خوداشتغالی در بخش های صنایع و معادن، ساختمان سازی، کشاورزی، شیلات، خدمات و صنایع دستی فراهم کنند.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی **انتشاردهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.