فرماندار اردبیل گفت: در قالب طرح اشتغال فراگیر 30 طرح با سرمایه‌گذاری 87 میلیارد تومان در بخش‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری مصوب و معرفی کردیم
.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، جواد زنجانی در جلسه شورای اشتغال استان اردبیل اظهار کرد: در کنار اشتغال بخش غیردولتی با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی باید دامنه اشتغال دستگاه‌های اجرایی نیز گسترده شود تا تنوعی را در اشتغال فراگیر در استان شاهد باشیم.
وی خاطرنشان کرد: برای هر اداره و دستگاه اجرایی در شهرستان‌ها سهمیه و پایه اشتغال تعریف شده که ضرورت دارد بالاتر از این سهمیه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط سعی کنند تا ظرفیت اشتغال ایجاد شود.
فرماندار اردبیل بیان کرد: در کنار دادن اختیارات بیشتر به شهرستان‌ها در مصوب کردن طرح‌ها و رقم تسهیلات آنها باید به دنبال راهکاری باشیم تا دریافت‌کنندگان این تسهیلات از بخشودگی‌ها و معافیت‌های قانونی بهره‌مند شوند.
زنجانی با اشاره به اینکه در شهرستان اردبیل 30 طرح به ارزش 87 میلیارد تومان مصوب شده است اضافه کرد: از این تعداد 10 طرح مربوط به حوزه کشاورزی، 6 طرح صنعتی و 14 طرح نیز مربوط به حوزه گردشگری است که امیدواریم با همکاری بانک‌های عامل زمینه پرداخت این تسهیلات با سهولت خاص فراهم آید.
وی ادامه داد: 8 بانک عامل باید در این زمینه استعلام کنند که انتظار می‌رود این بانک‌های عامل که در کارگروه‌های شهرستانی و کمیته‌های فنی حاضر می‌شوند به طرح‌های مصوب تسهیلاتی را پرداخت کنند.
122 واحد در شهرک‌های راکد است 
در ادامه علی نظری با اشاره به اینکه در حال حاضر 122 واحد تولیدی و صنعتی در داخل شهرک های صنعتی استان اردبیل راکد و غیرفعال است، اضافه کرد: در زمان اجرای طرح‌های زودبازده به دلایل مختلف بیشترین ضربه متوجه شهرک‌های صنعتی شد چرا که بسیاری از طرح‌های تولیدی و صنعتی بدون مطالعات فنی و اقتصادی در خارج از شهرک‌های صنعتی اجرا شد که هیچ نتیجه مطلوبی به همراه نداشت.
وی با بیان اینکه طرح‌های مصوب در حوزه اشتغال فراگیر باید از توجیه فنی و اقتصادی مناسبی برخوردار باشد خاطرنشان کرد: مبادا این طرح‌ها بدون کار کارشناسی عملیاتی شود که در این صورت وبال گردن توسعه استان خواهد بود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ضرورت اجرای بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها را در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی یادآور شد و بیان کرد: ما در 17 شهرک و ناحیه صنعتی استان زیرساخت‌های موردنیاز را در حوزه آب، برق، گاز و ... فراهم کردیم و پیشنهاد دادیم این طرح‌ها برای اجرا به سمت شهرک‌های صنعتی هدایت شود.
نظری از آمادگی شهرک‌های صنعتی برای واگذاری زمین به صاحبان این واحدها خبر داد و اضافه کرد: محل اجرای طرح باید در داخل شهرک‌های صنعتی تعریف و تعیین شود چرا که اجرای این طرح‌ها در خارج از شهرک‌ها آثار و تبعات منفی به همراه دارد.
وی گفت: باید طرح‌های ناقص اجرا شده در سال‌های گذشته را در ابعاد مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم تا با کسب تجربه به سمتی حرکت کنیم تا اسباب ابتر اجرا شدن این طرح‌ اشتغال فراگیر به وجود نیاید.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.