به گزارش ایرنا، ابوالقاسم حسین پور سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این اعتبارات برای 15 پروژه در سطح شهرستان های بندرعباس، حاجی آباد، میناب، رودان، بشاگرد، بندرلنگه، بستک، پارسیان و بندرخمیر با پیشرفت 10 تا 95 درصد در دست انجام است.
وی بیان داشت: 6 مورد از این پروژه ها، در هفته دولت و هشت پروژه هم تا پایان امسال به بهره برداری می رسد و همچنین یک پروژه آبخیزداری در حوزه درکاه شهرستان بشاگرد در سال 97 به پایان می رسد.
معاون آبخیزداری منابع طبیعی هرمزگان اظهارکرد: مطالعه حوزه های آبخیز در سطح 270 هزار هکتار، طرح آبخیزداری در حوزه سدهای استقلال میناب، جگین، شمیل ونیان، خالصی و لاور فین در راستای کنترل فرسایش خاک و مهار رسوب وارده به مخازن سدها و سدهای در دست ساخت گابریک و سرنی، طرح آبخیزداری و آبخوان داری در حوزه بدون سد و طرح پیشگیری و مهار سیل در سطح حوزه های آبخیز از طرح های امسال این اداره کل است.
حسین پور یادآورشد: طرح مدیریت جامع حوزه های آبخیز در حوزه پایلوت سراب - جاماش، آبخیزداری در حوزه بالادست دشت های استان، گسترش مشارکت خیران در طرح های آبخیزداری و همچنین توسعه آبزی پروری در مخازن سازه های آبخیزداری از دیگر برنامه هاست.
هفت هزار و 451 سازه آبخیزداری و بیش از 110 هزار هکتار عملیات بیولوژیک و بیومکانیک با ظرفیت آبگیری 400 میلیون مترمکعب در سال در سطح استان هرمزگان اجرا شده است.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.