علیار راستگو روز سه شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان مرند گفت: پروژه انتقال آب ارس به دشت یکانات و هرزندات توسط سه پیمانکار در حال اجراست و در دو سال اخیر 2 هزار و 950 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته که با پیشرفت 54 درصدی درحال انجام است.
وی افزود: طول کلی خط این پروژه 35 کیلومتر است که در حال حاضر بیش از 18 کیلومتر لوله گذاری شده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری بیش از 25 کیلومتر آن لوله گذاری شود.
راستگو با بیان اینکه در حال حاضر یکی از راه های حل بحران کم آبی استفاده بهینه از آب های مرزی است، گفت: طبق اعلام کارشناسان امور آب، 254 حلقه چاه آب در دشت مرند به طور کامل خشک شده است و آب های زیرزمینی به شدت تقلیل یافته اند که با اجرای پروژه انتقال آب ارس می توان امیدوار بود مزارع و روستاها و باغات این مناطق از بحران بی آبی خارج شوند.
وی آزاد سازی بسترهای رودخانه را راهی برای جلوگیری از وقوع سیل عنوان و خاطرنشان کرد: در سال جاری با همکاری بخشداری و دهیاری های روستاها 156 هکتار از بسترهای رودخانه ها آزاد سازی شده اند که اگر این امر به موقع انجام نمی گرفت در بارندگی های اخیر شاهد بروز سیل در روستاهای شهرستان بودیم.
شهرستان مرند با 250 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است.
6132/6183 انتشار دهنده :محمد رستگار
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.