به گزارش ایرنا، عزیزالله مهدیان ظهر دوشنبه در جریان بازدید از روند ساخت خانه های سیل زده روستای چنار شهرستان عجب شیر افزود: وقوع سیل در استان آذربایجان شرقی به تعداد 1 هزار و 300 واحد مسکونی در شهرهای تبریز، آذرشهر، بستان آباد، اسکو، مراغه و عجب شیر خسارت وارد کرده و 900 واحد به طور کامل تخریب شده است.
وی ادامه داد: احداث واحد مسکونی برای 13 خانوار سیل زده این روستا و ساماندهی 60 واحد واقع در مسیر بستر رودخانه بر عهده این بنیاد بوده و تلاش می شود واحدهای مسکونی برای خانوارهای سیل زده در سریع تر زمان تکمیل شود.
وی ‌اظهار کرد: با توجه به اینکه واحدهای تخریب شده بیشتر در بستر رودخانه واقع شده اند لذا امکان بازسازی آنها به لحاظ ایمنی درست نیست از این رو محل جدیدی برای ساخت این واحدها پیش بینی شده است.
مهدیان با اشاره به حمایت ‌های رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری از مناطق سیل زده، گفت: 100 تن میلگرد و 6 هزار تن سیمان از جانب رهبر معظم انقلاب برای ساخت خانه‌ های سیل‌ زدگان اهدا شده و رئیس جمهوری نیز اعلام کرده که واحدهای سیل ‌زدگان بدون سرپرست خانوار، به طور 100 درصد رایگان احداث خواهد شد‌.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به فرآیند ساخت 13 واحد که به صورت رایگان توسط دولت ساخته خواهد شد اشاره کرد و گفت: ساخت این منازل با قوت در حال پیگیری است و ‌تا کنون پی ریزی پنج واحد تمام شده و مابقی نیز ظرف روزهای آتی تمام می شود.
مهدیان به جابجایی واحدهای در معرض خطر گفت: با زمینی که از سوی منابع طبیعی واگذار شده و 20 میلیون تومان وام کم بهره در روستاها به همراه 5 میلیون تومان وام بلا عوض و 2 میلون تومان وام معیشتی بخشی از خسارات مردم سیل زده جبران می شود.
سیل 25 فروردین ماه گذشته در عجب شیر 21 قربانی گرفت که 20 تن از افراد از اهالی روستای چنار بودند.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند **انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.