به گزارش ایرنا، الله مراد عفیفی پور دوشنبه در یک نشست خبری که بر روی شناور در مسیر بندرعباس - قشم برگزار شد، افزود: قبل از برجام کالاهای تولیدی استان و کشور خریدار نداشت اما بعد از برجام و بهبود تعامل با کشورهای دنیا، امکان رسیدن محصولات ایران به دست خریداران فراهم شد.
وی ادامه داد: قبل از تحریم ها ، 23خط کشتیرانی جهان، حمل و نقل کانتینری از بنادر ایران را انجام می دادند که در سال های تحریم به سه خط کشتیرانی کاهش یافت و پس از برجام، 17خط کشتیرانی کانتینربر به بندر شهید رجایی بازگشته اند که این شرکت ها در زمره 20 شرکت کشتیرانی برتر دنیا هستند.
عفیفی پور همچنین از خرید تجهیزات مورد نیاز توسعه فاز دوم مجتمع بندری شهید رجایی پس از برجام خبرداد و اضافه کرد: این تجهیزات تا خرداد وارد کشور می شوند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش دیگری از این نشست خبری دریایی اظهار داشت: نوروز امسال چهار میلیون و 800 هزار تردد دریایی مسافری و گردشگری از بنادر استان انجام شد و در همین مدت 56 هزار دستگاه خودروی مسافران نوروزی توسط شناورها به جزایر منتقل شد.
وی فروش اینترنتی بلیط شناورها، تجهیز سامانه های کنترل و رهگیری شناورها در مسیرهای دریایی بین بنادر و جزایر هرمزگان و استفاده از بانوان آموزش دیده به عنوان مهماندار شناورها را از قدامات جدید نوروز 96اعلام کرد.
2094/6048 /1484
خبرنگار: هومن محمدکرمی**انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.