به گزارش روابط عمومی راه آهن خراسان، محمد هادی ضیایی مهر روز یکشنبه افزود: جابجایی مسافر توسط ناوگان ریلی این استان از 25 اسفند ماه سال گذشته تا 15 فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشت.
وی اظهار کرد: 50 درصد سفرهای ریلی کشور در ایام نوروز از 26 شهر و مرکز استان به مسیر خراسان رضوی و مقصد مشهد اختصاص یافت که در مجموع با یک هزار و 974 رام قطار به صورت ورودی و خروجی انجام شد.
وی گفت: در این ایام 98 درصد قطارهای مسافربری اعزامی از مبداء مشهد راس ساعت مقرر اعزام و تنها 2 درصد قطارهای اعزامی با اندکی تاخیر اعزام شدند که میانگین تاخیر از مبدا مشهد کمتر از 30 ثانیه بود.
ضیایی مهر افزود: زمان سیر قطارهای مسافربری در مسیر تهران – مشهد و بالعکس در نوروز امسال به حدود 10 ساعت رسید که این زمان در نوروز سال گذشته 11.5 ساعت بود و میانگین عمر ناوگان مسافربری در نوروز امسال در مسیر مشهد به 24 سال رسید در حالی که این رقم در نوروز 95 حدود 30 سال بود.
وی با اشاره به افزایش ظرفیت برخی مسیر های پرتقاضا مانند مسیر مشهد - بندرعباس، مشهد - یزد، مشهد -قم، مشهد - کرج، مشهد - قزوین، مشهد - اهواز و مشهد - تبریز اظهار کرد: در ایام نوروز قطار بین المللی نخجوان - مشهد نیز 2 روز در هفته به صورت رفت و برگشت راه اندازی و قطارهای مسافربری لوکس پنج ستاره از چهار رام به هشت رام افزایش یافت.
وی گفت: برای ارتقای کیفیت خدمات در ایستگاههای راه آهن خراسان، پنج نمازخانه موجود در مسیر، بازسازی شد و سه نمازخانه جدید در ایستگاه های عطار (مجاور شهرستان فیروزه)، ایستگاه کاشمر (منطقه دیزباد نیشابور) و ایستگاه سلام (مجاور منطقه تپه سلام مشهد) در مجموع با هزینه 200 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
ضیایی مهر ادامه داد: در نوروز امسال شاهد ورود دومین قطار گردشگری بین المللی به کشور از مرز سرخس با 47 گردشگر آمریکایی، اروپایی و آسیایی بودیم که با قطار ویژه به مدت یک هفته از اماکن تاریخی و گردشگری کشور در شهرهای مشهد، کرمان، یزد، اصفهان، شیراز و تهران دیدن کردند.
وی همچنین از توزیع بیش از 15 هزار غذای متبرک بارگاه حضرت امام رضا (ع) در داخل قطارهای ورودی به مشهد با همکاری آستان قدس رضوی خبر داد.
وی افزود: نمایشگاه خادمین شهر بهشت نیز در ایستگاه راه آهن مشهد با محوریت برنامه های فرهنگی شامل غرفه های یادمان شهدا، طب اسلامی، عفاف و حجاب، مشاوره خانواده و نقاشی کودکان و همراه با برنامه ها و مسابقات فرهنگی، اهدای جوایز و خدمات متنوع رایگان برپا شد.
از مجموع 10 هزار کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی ایران، هزار و 400 کیلومتر آن معادل 14 درصد در خراسان رضوی قرار دارد و این استان بیشترین سهم و رتبه نخست جا به جایی مسافر در ناوگان ریلی کشور را به خود اختصاص داده است.
بر این اساس 33 درصد از کل جا به جایی مسافران در شبکه راه آهن ایران مربوط به استان خراسان رضوی است که در ایام اوج مسافر این سهم به حدود 50 تا 54 درصد می رسد.
3221 / 6053 خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.