علی قناویزچی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : طرح جهاد خدمت و خدمت رسانی داوطلبانه به زائران بارگاه منور رضوی از 29 اسفند گذشته آغاز شد و تا 13 فروردین ماه ادامه داشت.
وی بیان کرد : در نوروز امسال یکهزار و 48 نفر در سامانه جهاد خدمت برای خدمترسانی افتخاری نام نویسی کردند .
قناویزچی ادامه داد : خادمان افتخاری با استقرار در ایستگاه های استقبال از زائر در مبادی ورودی مشهد از سمت نیشابور ، قوچان ، پایانه امام رضا(ع) و پایانه راه آهن از زائران و مسافران پذیرایی کردند.
مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد افزود : حمل مسافر با ویلچر، راهنمایی زائر و اطلاع رسانی، غربالگری و شست و شوی خودرو از جمله خدمات افتخاری ارائه شده در این ایام است.
قناویزچی بیان کرد : همچنین در ایام نوروز 83 هزار و 48 نفر در سامانه بین المللی نائب الزیاره امام رضا(ع) نام نویسی کرده اند.
در نوروز امسال حدود 12 میلیون نفر به خراسان رضوی سفر کردند که مقصد حدود هفت و نیم میلیون از این تعداد مشهد بود.
طرح نائب الزیاره برای کسانی است که نمی توانند به مشهد سفر کنند ولی مشتاق زیارت حرم نورانی حضرت امام رضا (ع) هستند، و متقاضیان می توانند از طریق سامانه پیامکی ملی 0210001888 یا نشانی اینترنتی www.salam.com در سامانه ویژه نایب الزیاره ثبت نام کنند.
سامانه ملی نایب الزیاره رضوی از دهه کرامت سال 1394 راه اندازی شده بود که از ابتدای سال جاری به صورت بین المللی ادامه فعالیت می دهد.
بر اساس اعلام آستان قدس رضوی، سالانه 300 میلیون تشرف به حرم منور حضرت ثامن الحجج (ع) در مشهد صورت می گیرد.
7505/6012خبرنگار : ندا جواهرفر** منتشرکننده :علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.