به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، اله‌مراد عفیفی پور  صبح امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه مدت زمان زیادی از فراهم سازی بستر توسعه بندر شهید رجایی می‌گذرد اظهار داشت: پس از برجام و افزایش تعاملات، شرایط برای تامین تجهیزات استراتژیک مورد نیاز این بندر  و استقرار  آن فراهم شده و به زودی شاهد تکمیل فاز 2 توسعه بندر شهید رجایی هستیم.

وی با اشاره به انجام خدمات در بیش از 1200کیلومتر ساحل استان در تعطیلات پایان سال  بیان داشت: برای نخستین بار در خدمات سفرهای دریایی استان شاهد به‌کارگیری مهمانداران زن در شناورهای مسافری هرمزگان بودیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان  با بیان اینکه این استان به عنوان دروازه طلایی اقتصاد کشور مطرح است و این نعمت و عنوان تنها متعلق به این استان نیست،  تصریح کرد: تا به امروز با توجه مقام معظم رهبری و هدایت مدیران ارشد حرکت های خوبی در حوزه دریا و توسعه دریامحور انجام شده است.

عفیفی پور با اشاره به تردد 4 میلیون و 816 گردشگر دریایی در نوروز 96  گفت: با توجه به وضعیت جوی در ایام تعطیلات نوروز و تعطیلی برخی بنادر استان با کاهش 7 درصدی مسافرت دریایی در این ایام مواجه شدیم.

وی همچنین به جابه‌جایی 561 هزار دستگاه خودرو بین سرزمین اصلی با جزایر قشم و کیش اشاره داشت و افزود: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در ستاد خدمات سفرهای دریایی استان اطلاع‌رسانی به موقع بود که کاهش معطلی و سرگردانی مسافران را به دنبال داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه با بیان عملکرد سال 95 به جابه‌جایی بیش از 100 میلیون تن کالا در بنادر هرمزگان اشاره داشت و افزود: این میزان جابه‌جایی در مقایسه با سال 94 بیش از  15 درصد رشد داشته و این موضوع نشانگر حرکت کشور به سمت توسعه و رونق است.

عفیفی پور همچنین از افزایش 42 درصدی صادرات غیر نفتی در سال 95 خبرداد و گفت در این مدت 38 میلون تن کالای غیر نفتی از بنادر استان صادر شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611448
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.