غلام رضا تاجگردون در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یاسوج با اشاره به نامگذاری امسال به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید – اشتغال» از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: با نگاهی به روند نام‌گذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری به خصوص در دو سال گذشته می‌توان به اهمیت موضوع اقتصاد و اقتصاد مقاومتی پی برد که رهبر معظم انقلاب بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را نام‌گذاری کردند که به دلیل اجرایی نشدن آن امسال را «اقتصاد مقاومتی، تولید – اشتغال» نامیدند.

وی با تاکید بر اینکه انتخاب شعار سال مشابه، بصورت دو سال متوالی از سوی رهبرمعظم انقلاب نشان از وجود دغدغه‌های جدی در زمینه اقتصادی دارد ادامه داد: این روند نامگذاری نشان از وجود ضعف‌هایی در کشور به ویژه در حوزه اقتصادی است که انتظار می‌رود تمامی مسئولان از تمامی ابزارها برای ایجاد اشتغال پایدار و بهبود وضعیت تولید نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

تاجگردون عنوان کرد: باید توجه داشت که اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیریت جهادی است بنابر این باید گفت در اجرای اقتصاد مقاومتی باید به دنبال ایده‌های نو و با کارایی زیاد بود تا بتوان مشکلات را از سر راه تولید ملی، اشتغال و غیره برداشت.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند علاج در تقسیم کردن اقتصاد مقاومتی به نقاط کلیدی و مهم و تمرکز همه، همت مسئولان و مردم بر آن نقاط است و این نقاط کلیدی عبارت است از تولید داخلی و اشتغال به ویژه اشتغال جوانان از این رو این مهم باید با جدیت بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا به موفقیت دست پیدا کنیم.

وی بیان کرد: تولید ملی یکی از مهمترین و کلیدی‌‌ترین مولفه‌‌هایی است که توجه به آن، بهبود وضعیت اقتصادی کشور و ایجاد فرصت‌‌های شغلی جدید را به همراه دارد که در نتیجه آن سبب به گردش در آمدن چرخ‌‌های تولیدی کشور و به دنبال آن رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال جوانان است.

تاجگردون در مورد عدم حمایت تولیدات داخلی گفت: با نگاهی گذرا به وضعیت بازار مصرف، مشاهده می‌شود که همواره تعداد زیادی از مردم تمایل به خرید کالای داخلی ندارند و رفع نیازهای خود را بیشتر در برندهای خارجی جستجو می‌کنند که بی‌توجهی به این مهم (مصرف کالاهای خارجی و توجه نکردن به تولیدات داخلی) می‌تواند اثرات جبران ناپذیری بر تمامی جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی کشور وارد کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه مسئله‌ مرغوبیت و کیفیت تولید داخلی در تولیدات داخلی باید لحاظ شود تاکید کرد:‌ باید مشکلات به گونه‌ای رفع شود که تولیدات داخلی بتواند با کالاهای خارجی رقابت کند چون در غیر این صورت آسیب جدی به بخش تولید وارد می‌شود و همچنین دولت باید اهتمام جدی در اجرای قانون رفع موانع تولید داشته باشد تا با اراده تمامی دستگاه‌ها امسال شاهد شکوفایی اقتصاد کشور باشیم.

تاجگردون عنوان کرد: ایران از کشورهای سرمایه‌دار است و خداوند به ما نعمت بزرگی عنایت کرده که باید از آن استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی، ایجاد فرصت‌های شغلی و رونق تولید ملی بدون عزم ملی برای مصرف کالاهای داخلی امکان پذیر نیست، اظهار داشت: استفاده از کالاهای ایرانی ضمن تقویت حس خودباوری سبب اشتغال، توسعه تولید داخلی و کاهش تعداد بیکاران می‌شود و این روش راه عقلایی در مقابله با مصرف کالاهای خارجی است.

تاجگردون خاطرنشان کرد: استفاده از تولید و کالاهای داخلی فقط برای مصرف کنندگان نیست بلکه تولید کنندگان نیز باید با تولید کالاهای با کیفیت خوب و قیمت مناسب مانعی برای مصرف کالاهای خارجی باشند.

وی ادامه داد: کنترل صادرات و تولید صادرات محور، مولفه‌های اصلی توسعه اقتصادی است و فعالان واحدهای تولیدی در تقویت زیرساخت‌های صادراتی که ماحصل آن رونق اشتغال است باید اهتمام ویژه داشته باشند.

تاجگردون مصرف کالای ایرانی را مشارکت و همیاری، احیا و رونق مشاغل خانگی، رونق اقتصادی کشور، پشتیبانی از کار و سرمایه ایرانی، رونق اشتغال و کسب و کار، شناسایی خلاقیت ها، بالا رفتن کارآفرینی، کاهش نرخ بیکاری و افزایش نرخ و رشد اقتصادی عنوان کرد.

وی به مسئولان دولت و نمایندگان مجلس توصیه کرد: برای تحقق شعار سال و برای این‌که تنها در حد شعار باقی نماند از اختلافات جزئی و مصالح شخصی به نفع مردم بگذرند زیرا مردم ایران شایستگی بیشتری دارند

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید در این زمینه همه دست به دست هم بدهیم و با یک حماسه ملی و فرهنگ‌سازی مناسب شریط ایجاد راهکارهای تولید و اشتغال به ویژه برای جوانان را فراهم سازیم.

تاجگردون افزود: تولید با کیفیت داخلی و اشتغال، اصلاح و الگوی تولید و مصرف در کنار فرهنگ رفتاری صحیح و سبک زندگی اسلامی می‌تواند از راهکارهای تحقق شعار سال باشد.

این نماینده مجلس گفت: باید فارغ از گروه‌بازی و جناح‌بازی‌های سیاسی همه مسئولان دست به دست یکدیگر دهند و برای جلب رضایت مردم و حل مشکلات کشور تلاش کنند.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: امروز دشمنان جمهوری اسلامی برای اینکه بتوانند اهداف خودشان را در برابر ایران و ایرانی و جمهوری اسلامی محقق کنند، دنبال ضربه زدن اقتصادی به ملت ایران هستند تا بتواند با فشار اقتصادی، ملت ایران را نسبت به نظام اسلامی دل سرد و دل‌زده کند و بین ملت و نظام اسلامی فاصله بیاندازد بنابراین مردم و مسئولان باید آگاه و هوشیار باشند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608025
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.