به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز چهارشنبه در دیدار با روحانیون و طلاب قزوینی که با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین برگزار شد، با تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: در ابتدای سال جاری ستاد اقتصاد مقاومتی به دستور مقام معظم رهبری برای ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور تشکیل و راه اندازی شد و در همین ارتباط وظائف و سهم استان ها و دستگاه ها در رابطه با پیشبرد برنامه های ملی توسط وزارت کشور ابلاغ گردید.
همتی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت ها و استعدادهای موجود در استان و برنامه ریزی و کار شبانه روزی مدیران، در رسیدن به اهداف تعیین شده در اقتصاد مقاومتی بسیار خوب و موفق ظاهر شده ایم.
وی ادامه داد: میهن ما پیش از انقلاب یک کشور وابسته به مستکبران بود و پس از انقلاب نیز با وجود کسب استقلال سیاسی، دشمنان فرصت های بسیاری را با جنگ تحمیلی و تحریم ها و اجماع جهانی علیه ایران در حوزه های اقتصادی از ما سلب کردند.
استاندار قزوین اضافه کرد: پس از انقلاب موفق شدیم نظام سیاسی کشور را اصلاح نموده و بر ارزشهای اسلامی منطبق کنیم ولی در زمینه اقتصادی هنوز کارهای باقی مانده زیادی داریم و باید در حوزه نظام بانکی، مالیاتی، بیمه و بودجه شاهد تحول و تغییرات زیادی باشیم.
همتی با بیان اینکه با تلاش های دولت، تورم در کشور در مسیر کاهش قرار گرفته است، افزود: تورم در کنار سودهای بالای بانکی، 2 آسیب جدی برای کشور بودند ولی با فعالیت های انجام شده از سوی دولت علاوه بر کم شدن نرخ تورم شاهد بودیم که میزان سودهای بانکی نیز چهار درصد کاهش یافته است.
وی در ادامه به تلاش های صورت گرفته در استان برای مقابله با بحران کم آبی اشاره کرد و گفت: در این خصوص، در سال جاری بیشتر از کارهای صورت گرفته ظرف 20 سال گذشته برای تجهیز زمین های کشاورزی در استان اقدام شده است.
همتی ادامه داد: با این اقدام ضمن افزایش تولید پایدار محصولات کشاورزی، شاهد کاهش مصرف آب در این بخش نیز خواهیم بود.
وی اضافه کرد: پلمپ چاه های غیرمجاز و نصب کنتور بر چاه های مجاز از دیگر فعالیت ها برای کاهش و رفع بحران آب در استان قزوین بوده است.
همتی با بیان اینکه قزوین قطب تولید انگور و کشمش کشور است و در همین زمینه برنامه های حمایتی برای تاکداران و تولیدکنندگان تدارک دیده شده است، ادامه داد: امیدواریم با داربستی کردن 34 هزار هکتار باغ انگور در استان، میزان تولید کشمش را از 300 هزار تن به 900 هزار تن افزایش داده و میانگین تولید کشمش استان را سه برابر کنیم تا از این طریق تحول خوبی را در بخش کشاورزی شاهد باشیم.
همتی با بیان اینکه هدف ما در شرایط اقتصادی کنونی حفظ تولید و افزایش اشتغال است، افزود: در این راستا موفق شدیم یک هزار و 100 واحد تولیدی را در سال جاری با 11 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات از رکود و تعطیلی نجات داده و به چرخه اقتصادی بازگردانیم.
همتی به فعالیت های انجام شده برای ایجاد فرصت های شغلی جدید در استان نیز اشاره کرد و گفت: امسال در بخش های خدمات، گردشگری و صنعت 19 هزار اشتغال جدید ایجاد شده که نزدیک به 10 هزار فقره از آنها جزو بیمه شدگان اجباری تامین اجتماعی هستند.
وی با بیان اینکه از سال 46 تا سال 94 سه هزار و 500 پروانه احداث واحدهای تولیدی در استان صادر شده است، ادامه داد: اما با پدید آمدن روحیه امید به آینده در کارآفرینان و سرمایه گذاران ظرف یکسال گذشته، یک هزار و 600 پروانه جدید برای سرمایه گذاران در استان صادر شده است که از امیدواری و شوق به آینده در میان این صنف حکایت دارد.
وی همچنین به افزایش صادرات کالاهای استان به خارج از کشور اشاره کرد و گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی کشور تحقق 430 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی را در سال جاری برای استان قزوین هدف گذاری کرده بود ولی با اقدام های انجام شده و همت تولیدکنندگان و صادرکنندگان، صادرات امسال استان اکنون از 630 میلیون دلار فراتر رفته است.
همتی اضافه کرد: در سال جاری همچنین 450 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان جذب شد و 10 هزار فقره تسهیلات ازدواج نیز به زوج های جوان پرداخت شد که آنرا باید از موفقیت های استان در حوزه اقتصاد و کمک به جوانان یاد کنیم.
استاندار قزوین به برنامه های دولت برای حمایت از اقشار آسیب پذیر نیز اشاره کرد و در پایان گفت: در همین رابطه امسال برای اشتغال زایی افراد زیر پوشش کمیته امداد امام (ره) 800 میلیارد ریال تسهیلات اختصاص یافت و همچنین مقرر شد تا برای یک هزار و 300 نیازمند واحد مسکونی ساخته شود.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.