به گزارش ایرنا احمد فاضلیان روز شنبه در نخستین نشست کارگروه پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی در دادگستری البرز افزود: اگر در این خصوص موردی مشاهده یا گزارش شود برخورد جدی خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: آنچه در هرانتخاباتی مهم است اصل حضور گسترده و حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای است؛ این حضور به منزله یک رفراندم و تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، مقام معظم رهبری و شهداست که موجب امید و خوشحالی دوستداران انقلاب و یاس و سرخوردگی دشمنان خواهد بود.
فاضلیان در ادامه به تجربه موفق برگزاری انتخابات مجلس دهم در استان البرز اشاره و اظهار داشت: به دلیل عملکرد مطلوبی که شورای پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی استان و نیز هماهنگی شکل گرفته در بین دستگاه‌های مرتبط، در انتخابات گذشته شاهد کمترین تخلف در مراحل مختلف انتخابات بوده ایم.
وی منشا بسیاری از تخلفات انتخاباتی را خلاهای قانونی دانست و بیان کرد: در تلاش هستیم در سال 96 نیز با استفاده از تجربه انتخابات مجلس دهم، از بروز تخلفات پیشگیری کرده و از تشکیل پرونده‌های قضایی نیز جلوگیری کنیم.
رئیس کل دادگستری البرز با تاکید بر پیگیری سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در انتخابات گفت: باید قبل از پایان سال، بخشنامه جامعی تهیه شده و برای اجرا خطاب به همه دستگاه‌های دولتی و مطبوعات ابلاغ شود.
فاضلیان افزود: یکی از نگرانی‌هایی که از هم اکنون وجود دارد این است که برخی در مطبوعات و فضای مجازی با هدف تخریب نامزدهای احتمالی فعالیت می کنند بنابراین حتما باید فضای مجازی به خوبی رصد شده و در جایی که احساس کنیم از حدود قوانین تخطی می‌شود با آن برخورد خواهیم کرد.
وی ادامه داد: همچنین اداره کل ارشاد استان باید دستورالعملی را تدوین و به همه نشریات و سایت‌های استانی ابلاغ کند تا از بروز تخلفات جلوگیری شود.
فاضلیان با اشاره به تعبیر «حق‌الناس» که رهبر انقلاب برای آرای مردم به کار برده‌اند اظهار داشت: هر آنچه از صندوق‌های رای بیرون بیاید باید مورد احترام قرار گیرد، کسی حق ندارد با بیان و قلم خود، انگیزه مردم را برای حضور در انتخابات کم‌رنگ کند.
رئیس کل دادگستری البرز در ادامه حضور افراد حاشیه‌دار برای سخنرانی در آستانه انتخابات و ایام تبلیغات را یکی از مشکلات استان‌های کشور عنوان و افزود: در استان البرز اگر شورای تامین در مورد حضور فردی به این جمع‌بندی برسد که سخنرانی وی بلامانع است گروه یا فردی حق ندارد در سخنرانی اخلال ایجاد کند و دستگاه‌های متولی موظف به تامین امنیت آن مراسم هستند.
فاضلیان با تاکید بر برنامه‌ریزی متولیان انتخابات برای مراحل تایید صلاحیت، پس از احراز صلاحیت و اعلام نتایج ابراز امیدواری کرد همه دستگاه‌ها با همدلی به مانند انتخابات مجلس دهم بستر مناسبی را برای خلق حماسه‌ ماندگار توسط مردم انقلابی استان البرز فراهم کنند.
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.