علیرضا رشیدیان روز دوشنبه در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر خراسان رضوی افزود: حدود هشت میلیون زائر داخلی و خارجی در این ایام به استان سفر می کنند.
وی اظهار کرد: باید برای خدمات دهی به این جمعیت و نیز شرایط بحران احتمالی، دستور العمل های لازم مشخص و آماده شود ضمن آنکه پیش بینی ها حاکی از بارش هایی در سطح استان است.
وی تاکید کرد : رویداد مشهد 2017 و انتخاب این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در دستور کار تمامی فعالیتهای فرهنگی نوروزی قرار گیرد و
بر این مبنا انتظار است تمامی برنامه ریزی ها ی لازم برای نوروزی متفاوت با قوت و نظارت مدیران در این راستا انجام شود.
وی اظهار کرد: از این رو در مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی، فرودگاه، راه آهن و مراکز اسکان زائران در مشهد این رویداد به عنوان کانون فرهنگی مورد توجه قرار گیرد و بدین منظور ظرفیت های فرهنگی، تاریخی و گردشگری شهرمشهد معرفی شود.
رشیدیان اضافه کرد : باید در مسیرهای منتهی به مشهد که در زمان برف و بوران با مشکل روبه رو می شوند نیز برنامه ریزی لازم صورت گیرد تا بحران های احتمالی به خوبی مدیریت شود.
استاندار خراسان رضوی افزود : برای زمان تحویل سال نیز فرمانداری و آستان قدس رضوی باید به عنوان بخش های متولی زمان ورود و خروج زائران و مجاوران در محدوده حرم مطهر رضوی را مدیریت کنند تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود.
وی افزود: همه امکانات باید درمراسم تحویل سال ، سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی و زمان برگزار نماز، بسیج شود و پیش بینی نحوه مدیریت و هدایت زائران و مجاوران در دستور کار قرار گیرد.
رشیدیان گفت : باید حمل و نقل درون شهری و برون شهری با امنیت لازم به خدمات رسانی بپردازند و با مدیریت دستگاه های ذیربط باید شاهد میزان کاهش بیش از 25 درصدی تلفات و حوادث جاده ای باشیم.
استاندار خراسان رضوی اظهار کرد : ذخیره سازی مایحتاج غذایی استان برای مدیریت شرایط سخت احتمالی نوروزی و افزایش نیاز استان باتوجه به حضور زائران و مسافران و گردشگران ضروری است و اصناف باید کالای مورد نیاز مردم را تامین کنند
وی خاطرنشان کرد : استاندارد سازی خانه زائرین و مسافرخانه ها از دیگر موضوعات مهمی است که باید تمامی نکات ایمنی در آنها رعایت شود و در صورت استاندارد نبودن خانه زائران اجازه زائر پذیری ندارند.
رشیدیان گفت: تابلوهایی تحت عنوان تذکر حریم در معابر منتهی به حرم مطهر رضوی باید نصب شود تا زائران در حریم رضوی نسبت به اصول و آداب زیارت و حفظ این حریم اشنایی بیشتری پیدا کنند و حرمت این حریم قدسی رضوی بیش از پیش حفظ شود.
استاندار خراسان رضوی بیان کرد: بازآرایی ظرفیت های تاریخی و فرهنگی شهر مشهد و نقاط تاریخی که در طول تاریخ انقلاب فعال بوده مانند مسجد کرامت که مقام معظم رهبری دوران انقلاب در این مسجد سخنرانی داشتند و یا بیت معظم له و دیگر ظرفیت های تاریخی و فرهنگی شهر مشهد در قالب تابلو به زائران معرفی و بازآرایی شود.
1906/6012خبرنگار : فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.