شناور چندمنظوره خدمات رسان امیدان ۸ در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران در بندرعباس به آب انداخته شد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، مدیر طرح و ساخت این شناور با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: متخصصان و مهندسان ایرانی تمام مراحل طراحی و ساخت شناور امیدان ۸ را با ۲۰۰ نفر ساعت فعالیت در مدت‌زمان دو سال اجرا کرده‌اند.

سعید قسمی با بیان اینکه ساخت این شناور در داخل ۱ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور داشته است، افزود: مهم‌ترین وظیفه شناور امیدان ۸ خدمات‌رسانی در زمینه‌های مختلف به سکو‌های نفتی و حفاری است.

مدیر طرح و ساخت این شناور تصریح کرد: جابه‌جایی افراد، آب، سوخت و عملیات اطفای حریق از خدمات این شناور است.

قسمی با اشاره به اینکه این شناور ۴۰ متر طول، ۱۰ متر عرض و ۳ و نیم متر آب خور دارد، خاطرنشان کرد: جابه‌جایی ۱۶ نفر پرسنل و خدمه با استاندارد‌های روز دنیا، ۱۲ گره دریایی سرعت، دو هزار و ۸۶۰ اسب بخار توان خروجی موتور و انجام عملیات در شرایط مختلف جوی از دیگر ویژگی‌های این شناور است.

وی با تأکید بر اینکه جنس شناور فولاد دریایی از نوع گرید A است، اضافه کرد: شناور خدمات رسان از لحاظ کیفی هیچ‌گونه تفاوتی با شناور‌های خارجی و روز دنیا ندارد.

مدیر طرح و ساخت شناور امیدان ۸ با بیان اینکه از محل ساخت این شناور ۳۰۰ شغل در حوزه‌های مختلف ایجاد شد، اظهار کرد: شناور امیدان ۹ و ۱۰ نیز با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی اکنون در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران در حال ساخت است و تا سه ماه آینده به آب انداخته می‌شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.