محمد محسنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا شمار تردد مسافران در این مدت را 16 هزار و 975 نفر در پایانه بین المللی مسافری دریایی خلیج فارس بندر خرمشهر عنوان کرد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد 41 درصدی برخوردار است.
وی با بیان اینکه تردد مسافران در قالب 194 سفر دریایی انجام شده گفت: استقبال مسافران از این مسیر در نتیجه افزایش هزینه بلیت هواپیما و نرخ مناسب سفر دریایی صورت گرفته است.
محسنی اضافه کرد: بر این اساس تعداد سفر دریایی از خرمشهر به کویت و بالعکس از2سفر در هفته به سه سفر افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: در روزهای زوج مسافران از بندر خرمشهر به کویت و در روزهای فرد از کویت به بندر خرمشهر جابه جا می شوند.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: با توجه به اینکه شرکت کشتیرانی والفجر متولی امر حمل و نقل مسافری در این مسیر است با برنامه ریزی انجام شده بلیت های سفر در 2 درجه به مسافران ارائه می دهد.
محسنی فاصله مسیر بندر خرمشهر به کویت را 120 مایل دریایی بیان کرد و گفت: کشتی مسافری نگین با 235 نفر ظرفیت، در مدت زمان پنج ساعت مسافران را در این مسیر جابه جا می کند.
وی ادامه داد: در حال حاضر خط دریایی خرمشهر - بصره نیز در پایانه بین المللی مسافری دریایی خلیج فارس فعال است و با توجه به در پیش بودن ایام اربعین حسینی این مجتمع بندری آمادگی خدمات رسانی به زائران عتبات عالیات را دارد.
به گزارش ایرنا پایانه بین المللی خلیج فارس خرمشهر با 6 هزار متر مربع وسعت، مجهز به امکانات پیشرفته، روزانه ظرفیت خدمات رسانی به یکهزار و 200 مسافر را دارد.
نخستین اسکله خرمشهر در سال 1308 خورشیدی و در جریان پهلوگرفتن یک فروند اقیانوس‌پیما به بهره‌برداری رسید.
بندر خرمشهر یکی از بنادرکانتینری کشور در خلیج فارس بوده و به دلیل همجواری با کشور عراق، یک منطقه استراتژیک از نظر تجاری و سیاسی محسوب می شود که با قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند و نزدیکی به پالایشگاه آبادان و صنایع فولاد خوزستان فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در آن فراهم است.
توسعه پایانه بندر خرمشهر و ساخت یک پایانه استاندارد در زمینی به وسعت 30 هکتار در دستور کار قرار دارد.
7100/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.