محمد محسنی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا فاصله دریایی خرمشهر - بصره را 16 مایل دریایی عنوان کرد و افزود:کشتی مسافربری برلیان مستقر در این خط دریایی با ظرفیت جابجایی 235 مسافر مسیر خرمشهر - بصره را در یک ساعت می پیماید.
وی رفاه زائران عتبات عالیات و آسان سازی ورود مسافران عراقی با توجه به حذف ویزای اتباع خارجی را از اهداف راه اندازی این خط دریایی عنوان کرد و گفت: هم اکنون مرز دریایی خرمشهر – بصره امن‌ترین و نزدیک‌ترین نقطه دریایی ایران به کشور عراق است.
محسنی ادامه داد:این کشتی صبح روزهای دوشنبه، سه شنبه و جمعه هر هفته به سمت بصره عراق حرکت می کند و بعدازظهر همان روز به کشور بر می گردد.
به گزارش ایرنا خط مسافری - دریایی بندر خرمشهر به بندر بصره در سال 1393 راه اندازی شد و در تابستان امسال بنا به دلایلی متوقف شد.
خرمشهر به دلیل واقع‌ شدن در مجاورت خلیج فارس و کشور عراق، از اهمیت استراتژیک اقتصادی، تجاری و سیاسی ویژه‌ای برخوردار است.
نخستین اسکلهٔ خرمشهر در سال 1308 خورشیدی و در جریان پهلوگرفتن یک فروند اقیانوس‌پیما به بهره‌برداری رسید.
بندر خرمشهر یکی از بنادرکانتینری کشور در خلیج فارس بوده و به دلیل همجواری با کشور عراق، یک منطقه استراتژیک از نظر تجاری و سیاسی محسوب می شود که با قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند و نزدیکی به پالایشگاه آبادان و صنایع فولاد خوزستان فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در آن فراهم است.
توسعه پایانه بندر خرمشهر و ساخت یک پایانه استاندارد در زمینی به وسعت 30 هکتار در دستور کار قرار دارد.
7100/7165/ 6037/
خبرنگار: کمیله حجازی ** تنظیم: حمید رضا ترابی فرد **انتشاردهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.