مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: زنجان جزو 10 استان برتر در کاهش مصرف برق است .

 

علیرضا علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف برق برای گذر از دوره پرمصرف تابستان، اظهار کرد: هر ساله در روزهای گرم تابستان از 15خرداد تا 15 شهریور مصرف برق در ایران به اوج خود می‌رسد و این دوره کوتاه‌مدت که در ساعات 11 تا 16 روز است که به عنوان پیک بار تابستان نیازمند همراهی همگانی برای کاهش مصرف برق است .

 

این مسئول ادامه داد: پیک بار مصرف برق کشور حدود 300 ساعت در سال است و تامین برق پایدار برای مشترکان چالشی جدی برای صنعت برق کشور است و ساخت نیروگاه‌های جدید با میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری برای مدیریت 300 ساعت در سال توجیه اقتصادی نداشته و می‌توان این پیک مصرف را با مدیریت مصرف بدون خاموشی سپری کرد که این مدیریت مصرف، عزم ملی را می‌طلبد و از هدر رفت میلیاردها دلار سرمایه پیشگیری می‌کند .

 

وی افزود: خوشبختانه با مشارکت مردم استان زنجان توانسته‌ایم شاهد کاهش بار استان در این روزها باشیم و امید است در روزهای باقی مانده از تابستان نیز با مشارکت همگانی شهروندان و اقدامات پیشگیرانه، تابستان را بدون خاموشی سپری کنیم .

 

وی از طراحی و اجرای 8 بسته تشویقی برای مشترکان مختلف برای کاهش مصرف برق در پیک تابستان خبر داد و افزود: شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان 6 بسته تشویقی برای کشاورزان و صنایع و 2 بسته تشویقی قیمت محور تعیین کرده است که با اجرای این بسته‌ها می‌توان به میزان قابل توجهی مصرف برق در استان را مدیریت کرد .

 

علیزاده میانگین 300 کیلووات ساعت را الگوی میزان مصرف مناسب خانگی در تابستان و 200 کیلووات ساعت در غیر تابستان اعلام کرد و گفت: مشترکان برق خانگی در صورتی که مصرف خود را نسبت به زمان مشابه سال پیش 10 درصد کاهش دهند از 20 درصد کاهش هزینه برق برخوردار خواهند شد و همچنین هزینه برق مشترکان برق پرمصرف با افزایش 16 درصدی همراه خواهد بود .

 

وی یادآور شد: با کمک مشترکان برق استان، این شرکت توانسته بیش از 2 هزار مگاوات برق در استان صرفه‌جویی کند که این میزان کاهش مصرف استان زنجان را در میان 10 استان برتر کشور از نظر کاهش مصرف برق قرارداده است .

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، خاطرنشان کرد: توزیع برق مطمئن و پایدار، با رویکرد اقتصادی و مشتری‌مداری و همچنین گسترش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، به عنوان گامی در جهت ذخیره منابع برای نسل‌های آینده از اهداف شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان است .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.