به گزارش ایرنا علیرضا احمدیزدی در سومین کنفرانس تجارب برتر مدیریت انرژی در بخش صنعت در یزد افزود: پیک بار مصرف برق کشور در دوازدهم تیرماه نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل بیشتر شده و پیش بینی می شود این پیک بار به 57 هزار مگاوات در تابستان امسال افزایش یابد.
وی سهم صنایع به عنوان یک مولد انرژی در تابستان برای کمک به صنعت برق را قابل توجه دانست و افزود : در شرایط فعلی توان تولید برق کشور 55هزار مگاوات بیشتر نیست و راهی جز مدیریت بار برای جبران مابقی نیاز وجود ندارد.
معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر دریافت بهینه انرژی از سوی صنایع و تبدیل آن به بهترین بهروری در فرآیند تولید را مهم خواند و ادامه داد: سه هزار مگاوات از مصرف کل کشور می بایست از طریق مدیریت مصرف ایجاد شود که یکهزار و 500 مگاوات آن در بخش صنعت قابل دستیابی است.
احمد یزدی با بیان اینکه امسال 1.5 درجه به دمای شهرهای کشور افزوده شده و هر افزایش درجه ، نیاز به 800مگاوات مصرف برق را ایجاد می کند خاطرنشان کرد: یکهزار و 200 مگاوات برق تولیدی؛ نیازی است که بخاطر افزایش دما در تابستان ایجاد شده و با این رقم ، رسیدن به عدد 58هزار مگاوات مصرف در کشور دور از انتظار نیست.
وی یادآور شد: برای تولید هر مگاوات برق یک میلیون دلار سرمایه گذاری نیازمند است ، از این رو از صنایع یزد درخواست داریم تا با تدابیر مدیریت انرژی از خاموشی ناخواسته در اثر کمبود تولید جلوگیری کنند.
در این جلسه مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد نیز ایجاد فرهنگ بهینه مصرف و اشاعه آن در کشور توسط مردمان دیار دارالعباده را امر حیاتی خواند و گفت : کل صنایع استان با مجموع 70 درصد از سهم مصرف ، نقش زیادی را در پایداری شبکه می توانند ایفا کنند.
محمدرضا صحتی با قدردانی از صنایع همکار در پیک بار استان تصریح کرد : مدیریت مصرف در بخش صنعت ، علاوه بر منافع داخلی و کاهش هزینه، باعث جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای ، آلودگی هوای ناشی از تولید و تضمین برق موردنیاز مصارف حساس در فصل گرما خواهد شد.
وی یزد را به استانی دارای پیشینه ارزشمند در زمینه قناعت پیشگی و مصرف بهینه در حوزه آب و برق معرفی کرد و گفت : این استان با دارا بودن رتبه پنجم شهر صنعتی کشور می تواند در کاهش پیک بار اثرگذار باشد.
در ادامه این جلسه جواد جلیلی معاون فروش و خدمات مشترکین ، مهندس محمدمیرشمس ، مدیر دفتر مدیریت مصرف برق و مدیران انرژی چند واحدصنعتی موفق در کاهش مصرف انرژی مطالبی را درباره مدیریت مصرف برق در صنایع بیان کردند.
در پایان سومین کنفرانس تجارب برتر صنایع استان یزد در مصرف بهینه برق از 12 ارائه دهنده برتر نیز تجلیل به عمل آمد.
هم اکنون پیک بار استان یزد با توجه به مصرف 70 درصد برق استان در بخش صنایع به 800 مگاوات در بخش توزیع رسیده که 20 مگاوات نسبت به سال گذشته رشد نشان می دهد.
1968/6197 خبرنگار: محمودرضا رحمانی ** انتشار: فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.