به گزارش ایرنا، «سید علی آقازاده» روز سه شنبه درآیین بهره برداری از خط تولید فریزدرایرهای دارویی و غذایی شرکت دانش بنیان تکوین آزمایش پارسه در شهرک صنعتی شماره یک اراک، افزود: نخبگان و دانشمندان ایران اسلامی با وجود محدودیت هایی که وجود دارد، هر روز جلوه های جدید افتخار آفرینی و درخشش را در مرزهای دانشی و فناوری نمایان می کنند که این سرمایه بزرگ کشور است.
وی بیان کرد: نمونه ای از این افتخارات، راه اندازی خط تولید صنعتی فریزدرایرهای دارویی و غذایی در شرکت دانش بنیان تکوین آزمایش پارسه اراک است که با یک کار تیمی و مشارکت 30 نفر از نخبگان و دانشمندان استان مرکزی ایجاد شده و می تواند کشور را در مسیر رشد و پیشرفت بیشتر قرار دهد.
استاندار مرکزی ادامه داد: فعالیت این شرکت ها پاسخ جمهوری اسلامی ایران به یاوه سرایی های دشمنان نظام است.
آقازاده اظهار داشت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه به شرکت های دانش بنیان دارد و جوانان باید با تلاش ویژه در این شرکت ها بیش از پیش ورود کنند.
خط تولید صنعتی فریزدرایرهای دارویی و غذایی شرکت دانش بنیان تکوین آزمایش پارسه شهرک صنعتی شماره یک اراک با حضور «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به بهره برداری رسید که ظرفیت تولید سالانه آن 50 دستگاه فریزدرایر دارویی و غذایی است.
20 میلیارد ریال اعتبار برای بهره برداری از این خط تولیدی هزینه شده و باآغاز به کار آن 20 فرصت شغلی جدید فراهم شده است.
این شرکت با ساخت هر دستگاه فریزدرایر 75 درصد صرفه جویی ارزی انجام می دهد و 200 تا 500 هزار دلار ارزآوری برای کشور دارد.
فعالیت شرکت دانش بنیان تکوین آزمایش پارسه اراک از سال 88 در شهرک صنعتی شماره یک اراک کلید خورده و با ایجاد خط تولید 50 شغل مستقیم در آن جریان دارد.
بازدید از 2 واحد تولیدی دانش بنیان و ظرفیت های پارک علم و فناوری در اراک و حضور در نشست شورای اداری استان مرکزی از برنامه های پیش بینی شده برای سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به استان مرکزی است.
پارک علم و فناوری استان مرکزی در شهریور ماه سال 1381 بر اساس مصوبه شورای عالی گسترش آموزش عالی، شروع به فعالیت کرده است و در دی ماه 1382 نیز اولین مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان، فعالیت اجرایی خود را آغاز کرد.
شمار شرکت های دانش بنیان استان مرکزی در دولت تدبیر و امید از سه به 76 شرکت رسیده است که این مهم گامی عملی در بهبود مناسبات اقتصادی و تقویت دانشگاه و تولید استان محسوب می شود.
/6013 /3005/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.