« سورنا ستاری » روز سه شنبه در جریان سفر به اراک در گفت و گو با ایرنا افزود: به تازگی برنامه مفصلی توسط حوزه علمی و فناوری دولت در زمینه صادرات شرکت های دانش بنیان تدارک شده است.
وی اظهار داشت: سه هزار و 700 شرکت دانش بنیان در کشور فعال است که 70 درصد آن ها نوپا هستند و به تازگی وارد عرصه فعالیت شده اند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: 600 هزار میلیارد ریال در سال گذشته از محل فعالیت اقتصادی و علمی شرکت های دانش بنیان درآمد حاصل شد.
ستاری افزود: صادرات محصولات دانش بنیان با کالاهای سنتی متفاوت است و از محصولات دانش بنیان در قالب کریدور صادراتی حمایت می شود.
«سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری 16 مردادماه جاری به اراک سفر کرده است.
بازدید از 2 واحد تولیدی دانش بنیان و ظرفیت های پارک علم و فناوری در اراک و حضور در نشست شورای اداری استان مرکزی از برنامه های پیش بینی شده برای سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به استان مرکزی است.
پارک علم و فناوری استان مرکزی در شهریور ماه سال 1381 بر اساس مصوبه شورای عالی گسترش آموزش عالی، شروع به فعالیت کرده است و در دی ماه 1382 نیز اولین مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان، فعالیت اجرایی خود را آغاز کرد.
شمار شرکت های دانش بنیان استان مرکزی در دولت تدبیر و امید از سه به 76 شرکت رسیده است که این مهم گامی عملی در بهبود مناسبات اقتصادی و تقویت دانشگاه و تولید استان محسوب می شود.
3005/6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.