«سعید فرخی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و هیات همراه در این سفر یک روزه پس از استقبال رسمی مقامات استان مرکزی از دو واحد تولیدی دانش بنیان در اراک بازدید می کنند.
وی توضیح داد: شرکت در نشست شورای اداری استان مرکزی و بازدید از ظرفیت های پارک علم و فناوری در اراک از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این سفر است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی بیان کرد: استان مرکزی از قطب های مهم دانشگاهی است که در حوزه دانش بنیان و پژوهش های پایه مزیت های شناخته شده متعددی دارد و تلاش بر این است که جایگاه فناوری در حوزه تصمیم سازی و اجرایی استان بهبود یابد.
پارک علم و فناوری استان مرکزی در شهریور ماه سال 1381 بر اساس مصوبه شورای عالی گسترش آموزش عالی، شروع به فعالیت کرده است و در دی ماه 1382 نیز اولین مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان، فعالیت اجرایی خود را آغاز کرد.
شمار شرکت های دانش بنیان استان مرکزی در دولت تدبیر و امید از سه به 76 شرکت رسیده است که این مهم گامی عملی در بهبود مناسبات اقتصادی و تقویت دانشگاه و تولید استان محسوب می شود.
6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.