به گزارش ایرنا، محمد علی نجفی روز دوشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی البرز که با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری برگزار شد، با بیان اینکه این موضوع مطالبه جدی مردم استان است، از معاون علم و فناوری رییس جمهوری درخواست کرد تا تعطیلی پنجشنبه ها در استان پیگیری شود.
وی اضافه کرد: طبق بررسی های اداره کل محیط زیست استان، زمانی که روزهای پنجشنبه در البرز تعطیل می شود، شاهد کاهش آلودگی در استان هستیم.
نجفی گفت: رییس سازمان حفاظت محیط زیست این قول را داده است که موضوع تعطیلی روزهای پنجشنبه در البرز بررسی و دیدگاهش در این زمینه مثبت بوده که باید موضوع در هیات دولت مطرح شود.
وی ادامه داد: حل مشکل احداث صنایع در شعاع 120کیلومتریکی دیگر از موارد است که البته معاون رییس جمهوری در این مورد مخالفتی نداشته است، ما همان چیزی که در سمنان و قم اتفاق افتاده را می خواهیم و نه بیشتر و انتظارمان این است که این رویداد برای البرز به عنوان قطب علم و فناوری نیز رخ دهد.
نجفی با بیان اینکه قاچاق کالا در دولت یازدهم از 25میلیارد دلار به 12میلیارد دلار کاهش یافته است، خاطر نشان کرد: خیلی از بخش های استان از ورود کالای قاچاق ضرر می کنند، شرکت های ما در یک شرایط نابرابر نمی توانند رقابت کنند و نیاز است که هر چه بیشتر جلوی قاچاق گرفته شود.
استاندار البرز گفت: اختیارات بانک ها در البرز بسیار محدود است وگاهی اختیار یک مدیر بانک استانی از یک شعبه بازار تهران کمتر است.
نجفی تثبیت نرخ ارز و نوسازی و بازسازی ماشین آلات تولیدی را از دیگر مسایل استان عنوان و تصریح کرد:نگاه ها بیشتر به سمت بحث های نقدینگی در سرمایه گذاری است و به نوسازی و بازسازی کمتر پرداخته می شود که این نگاه نیاز به اصلاح بیشتر دارد.
7414/1535خبرنگار :وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.