به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، احد جمالی روز دوشنبه در جلسه کارگروه آموزش و پژوهش استان قم، با اشاره به اینکه نگاه مدیران دولتی باید تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت باشد افزود: مجموعه مدیریت دولت در استان قم آمادگی لازم برای تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت را دارد.
معاون استاندار قم تصریح کرد: کشور ما از نظر علمی دارای جایگاه رفیع در منطقه و جهان است ولی این ویژگی زمانی دارای اهمیت است که بتوان از این ظرفیت استفاده کرد.
جمالی با اشاره به اینکه بعضی از استان ها در راستای استفاده از ظرفیت های دانشگاهی موفق تر عمل کرده اند ادامه داد: در بعضی مسائل آزمون و خطا دیگر جایگاهی ندارد و باید از تجربیات موفق سایر استان ها استفاده شود.
وی همچنین تقویت جریان پژوهشی برای حل مشکلات استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: تحقق کامل اعتبارات پژوهشی دانشگاه ها و دستگاه های دولتی استان قم پیگیری شود.
پارک های علم و فناوری پدیده جدیدی هستند که سابقه 60 ساله در جهان دارند و از دهه هفتاد نیز در ایران این نوع پارک ها بوجود آمدند که این پارک در قم در فروردین ماه 91 کار خود را آغاز کرد و به عنوان یکی از 36 پارک علم و فناوری در کشور فعال می باشد.
22 شرکت در مراکز رشد واحدهای فناور، 24 شرکت در مرکز رشد علوم انسانی و 19 شرکت در مدیریت امور موسسات پارک علم و فناوری قم مشغول به فعالیت هستند.
از جمع 65 شرکت پارک علم و فناوری قم، تعداد 22 شرکت دانش بنیان هستند و نسبت شرکت های دانش بنیان به کل شرکت ها قابل توجه است.
301 تن در شرکت های پارک علم و فناوری قم شاغل هستند.
7404/ 1175 تنظیم کننده: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.