به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ابراهیم کلانتری روز سه شنبه در آیین اختتامیه بیست و دومین جشنواره هنر، ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت دانشگاه های آزاد اسلامی کشور در سالن فردوسی دانشگاه آزاد واحد اراک، افزود: اعجاز قرآن باید در جامعه با ارزش های هنری بیان شود تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد و مفاهیم بلند آن با زبان ساده و جذاب عنوان شود.
وی بیان کرد: ریشه تمام ناارامی و مشکلاتی که بشریت از آن رنج می برد در ایمان ضعیف و کم توجهی به مفاهیم بلند الهی است و نیاز است که در سایه آموزه های قرانی موازین اخلاقی و هدایتگری اصولی در زندگی مردم جاری شود.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کشور ادامه داد: سبک زندگی قرآنی کلید سعاتمندی انسان ها است و می طلبد که رفتار، اندیشه و کردار قرانی در تمامی سطوح زندگی مردم جاری شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک نیز در این آیین گفت: جشنواره هنر، ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت دانشگاه های کشور به میزبانی استان مرکزی در سه بخش اساتید، دانشجویان و کارکنان برگزار شد.
عباسعلی حیدری افزود: بخش اساتید این جشنواره در 10 رشته، دانشجویان در 24 رشته و کارکنان در 10 رشته برگزار شده است.
وی بیان کرد: بیش از پنج هزار اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که بیشترین تعداد آثار ارسالی به ترتیب با 900، 830 و 585 اثر مربوط به استان های تهران، اصفهان و مرکزی بود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک افزود: 23 مورد از این آثار در بخش اساتید، 64 اثر در بخش دانشجویان و 21 اثر در بخش کارکنان انتخاب شد.
در این آیین از نفرات اول تا سوم بیست و دومین جشنواره هنر ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت دانشگاه های آزاد اسلامی کشور با اهدای لوح، تندیس و جایزه تقدیر به عمل آمد و کرمان به عنوان میزبان دور ه بعدی برگزاری جشنواره مذکور معرفی شد.
استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
116 هزار دانشجو در 80 موسسه آموزش عالی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با 12 واحد دانشگاهی و چهار مرکز دانشگاهی دارای حدود 30 هزار نفر دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی است.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.