به گزارش ایرنا، در این مراسم که روز پنجشنبه در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان ( خوراسگان ) برگزار شد احمد آذین به عنوان رئیس جدید این دانشگاه معرفی و از خدمات سید محمد امیری تقدیر شد.
مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل در این مراسم گفت: شهید حججی بعنوان تازه‌ترین افتخار اصفهانی‌ها، امروز مبدأ تحولات و پیروزی‌های گسترده جبهه مقاومت شده است.
علی‌اکبر ولایتی با بیان اینکه توقعات از اصفهان زیاد است اظهار کرد: آمریکایی‌ها از اینکه دیگر نفوذ و آبرویی در منطقه ندارند، ناراحت هستند.
وی با بیان اینکه افتخار می‌کنم که در اصفهان مهد علم، فرهنگ و شهادت هستم، گفت: هیچ کشوری جز ایران سابقه فرهنگی بدون گسست بیش از هزارساله در جهان را ندارد و اصفهان نیز سرآمد همه شهرهای ایران است.
ولایتی با بیان این که ایران در جهان سرآمد فرهنگی است اظهار کرد: بسیاری از جهانیان شیفته اصفهان و نوع معماری و شهرسازی آن هستند و به همین دلیل اصفهان مرکز فرهنگ ایرانی و اسلامی است.
وی با بیان اینکه ابوالفرج اصفهانی و دیگر بزرگان اصفهانی، افتخاری برای همه مردم هستند، افزود: سه سبک ادبی ساخته و پرداخته اصفهان است.
رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی کشور در ادامه با بیان اینکه حساب شدگی‌های معنوی و فلسفی و عرفانی میدان نقش‌جهان بی‌نظیر است، گفت: نیمی از این میدان دنیا و نیمی دیگر از آن آخرت است و مدرسه در وسط بازار قرار گرفته تا تجار علم مکاسب را کسب کنند و رزق حلال به دست آورند.
وی با اشاره به سابقه درخشان اصفهان در فلسفه و عرفان اسلامی، افزود: انتظار داریم اصفهان در عرصه علوم تجربی، علوم انسانی و دیگر علوم پیشتاز کشور شود.
ولایتی با بیان اینکه اصفهان قوی‌ترین و اهل‌بیتی‌ترین مکاتب فلسفی و بزرگانی مانند ملاصدرا، را دارد،گفت: نباید مطالب گذشته را تکرار کنیم، بلکه باید به طرف اقتصاد دانش‌بنیان و تبدیل دانش به نتیجه عملی و کاربردی حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه وقتی رشته‌ای داوطلب و متقاضی ندارد به معنای این است که بازار کار ندارد، خاطرنشان کرد: رشته‌هایی که منجر به کارآفرینی می‌شود و کار تولید می‌کند باید جایگزین آنها شوند.
رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: علوم انسانی بسیار هم مهم هستند اما همه علوم به ثروت ختم نمی‌شوند.
وی افزود: حوزه‌های علمیه در علوم انسانی موفق‌تر از دانشگاه‌ها عمل کرده اند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هم در این مراسم با قدردانی و تشکر از تلاش ها و مجاهدت‌های 30 ساله بنیانگذار دانشگاه آزاد واحد اصفهان گفت: محل دانشگاه آزاد واحد اصفهان پیش از این محل دفن زباله‌های شهر اصفهان بود اما فروغی از این محل یک مجتمع بزرگ آموزشی و پژوهشی سرآمد در کشور را به وجود آورد.
فرهاد رهبر با بیان اینکه ارتقای کیفی و کمی آموزش و پژوهش و ایجاد امنیت شغلی بعنوان سیاست دانشگاه است گفت: رئیس جدید دانشگاه به تنهایی نمی‌تواند این ماموریت بزرگ را به سرانجام برساند و نیاز به همدلی و همکاری همه دارد.
وی همچنین گفت: باید تحول جدی و اساسی در عرصه علم و دین نیز صورت گیرد.
رهبر به مسوولان واحد اصفهان گفت: باید برنامه ای برای درآمد غیرشهریه ای از طریق توسعه شرکت های دانش بنیان، استفاده از علم برای تولید ثروت و ارتقای پژوهش داشته باشند.
ت 7150 / 2093 ** خبرنگار: علی نعمانی ** انتشار: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.