فریبرز فضلی خانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: چهار میلیون و 431 هزار نفر ساعت برای این فراگیران در دوره های مختلف آموزش های تخصصی و مهارتی هدفگذاری شده است.
وی اظهار کرد: این آموزش ها در بخش دولتی در قالب 2 میلیون و 931 نفر ساعت است و در بخش های ثابت، سیارشهری، ندامتگاه ها، پادگان ها، بخش روستایی، صنایع و جوار دانشگاهی به مهارت آموزان ارائه خواهد شد.
وی اظهار کرد: در بخش غیردولتی نیز 2 میلیون و 500 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی برنامه ریزی شده است که موضوع فعالیت آن ها در بخش های کشاورزی، صنعت، فرهنگ، هنر و خدمات است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: جهت گیری آموزش فنی و حرفه ای استان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری،اشتغال آفرینی و حمایت از کالاهای ایرانی است و استان مرکزی به عنوان قطب صنعت کشور نقش ویژه ای در این زمینه برعهده دارد.
فضلی خانی بیان کرد: آموزش های فنی و حرفه ای بهترین ظرفیت برای تربیت نیروی انسانی کارآمد در توسعه کشور است و تلاش شده دوره های آموزشی متناسب با نیازهای روز استان در حوزه کسب و کار تعریف شود.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: بیش از 31 هزار نفر دوره درسال گذشته در بخش های مختلف آموزشی تحت پوشش اداره کل انجام شده است.
فضلی خانی افزود: آموزش های فنی و حرفه ای در بخش دولتی پارسال در رشته های تراشکاری، جوشکاری، برق، الکترونیک ابزار دقیق، مکانیک خودرو، صنایع چوب، آسانسور، سی ان سی و عمران برگزار شد.
وی اظهار کرد: این اداره کل در ارائه آموزش های مهارتی در بخش های صنایع، روستایی، ثابت و سیار شهری موفق به تحقق اهداف آموزشی شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی آموزش های مهارتی را بستر اصلی توسعه اقتصادی دانست و گفت: توانمند سازی افراد جامعه با ارائه مهارت امکان پذیر است و این مهم می تواند زیربنای اقتصاد درون زا باشد.
فضلی خانی افزود: افزایش سطح مهارتی دانش آموزان و دانشجویان یکی از سیاست های محوری است تا در سایه آن کاهش نرخ بیکاری محقق شود.
وی اظهار کرد: در شرایط کنونی جامعه صنعتی و بخش های دیگر به مدرک دانشگاهی بدون مهارت نیاز ندارند و آنچه مورد نظر صاحبان صنعت است دانش همراه با مهارت است.
فضلی خانی افزود: سیاست آموزشی در مراکز آموزش فنی وحرفه ای مبنی بر آموزش رایگان است اما برخی صاحبان صنایع از این فرصت بهره لازم را نمی برند و برخی نیز از این قابلیت بی اطلاع هستند.
اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی با بیش از 167 آموزشگاه آزاد و 21 مرکز دولتی کار آموزش مهارت های مختلف را در این استان برعهده دارد.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.