فریبرز فضلی خانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 10هزار نفر سهمیه ابلاغی برای آموزش در حاشیه شهرهای استان مرکزی تعیین شد که فنی و حرفه ای موفق به تحقق 66 درصد آن شده است.
وی، رشته‌های ارائه شده در حاشیه شهرها را رایانه و صنایع دستی در شاخه های طراحی دوخت، میناکاری، معرق، منبت و قلم زنی عنوان کرد.
فضلی خانی اظهار کرد: همفکری، تعامل و همکاری دستگاه‌های متولی، توانمند سازی اقشار جامعه به ویژه قشر محروم دراشتغالزایی به عنوان یکی از موثرترین راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی راه حل معضلات حاشیه نشینی و بیکاری است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: به دلیل نبود امکانات کارگاهی ارائه آموزش‌های مهارتی در حاشیه شهرها با همکاری مساجد و تیم‌های سیار مربیان انجام گرفت.
فضلی خانی افزود: یک میلیون و 560 هزار 791 نفر ساعت آموزش از ابتدای امسال تاکنون در حوزه فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی ارائه شده که این مهم زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع بیکاری در بین جوانان خواهد بود.
وی اظهار کرد: آموزش های فنی و حرفه ای در پادگان، زندان، کارگاه جوار دانشگاهی، کارگاه ثابت شهری، صنایع، صنوف، محیط کار با 9 هزار و 833 نفر دوره در نیمه نخست امسال برگزار شد.
وی گفت: آموزش مهارت و فنی و حرفه‌ای می‌تواند در رشد اقتصادی و تولیدات ملی، گسترش آموزش‌های عدالت‌محور، افزاش بهره‌وری و تولید، کاهش هزینه‌های تولید، رفاه اجتماعی و امید به زندگی در جوانان راهگشا باشد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نوعی پرورش کارآفرینی است و افراد پس از کسب مهارت و دانش فنی قادر خواهند بود فرصت‌های شغلی مناسبی را به دست آورند.
فضلی خانی افزود: آموزش های فنی و حرفه ای در پادگان، زندان، کارگاه جوار دانشگاهی، کارگاه ثابت شهری، صنایع، صنوف، محیط کار با 9 هزار و 833 نفر دوره در نیمه نخست امسال برگزار شده است.
اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی با بیش از 270 آموزشگاه آزاد و 20 مرکز دولتی کار آموزش مهارت های مختلف را در این استان برعهده دارد.
6991/6013/ خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.