محمد صادق قائمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح ها در قالب 180 کلاس آموزشی با زیر بنای 31 هزار و 309 متر مربع و اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال د است که با تکمیل مراحل ساخت و تجهیز به آموزش و پرورش تحویل شد.
وی ادامه داد: 80 درصد معادل 200 میلیارد ریال از اعتبارات مورد نیاز این طرح ها توسط خیران تامین شد و بقیه منابع مالی نیز از محل اعتبارات دولتی بوده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی خاطر نشان کرد: 400 طرح احداثی، توسعه ای شامل تعمیرات و استاندارد سازی سامانه گرمایشی با اعتبارات دولتی و با مشارکت مردمی در این استان در حال انجام است.
قائمی گفت: با بهره برداری از این طرح ها سامانه گرمایشی 500 کلاس درس استاندارد سازی و 600 فضای آموزشی به کلاس های درس آموزش و پرورش استان مرکزی افزوده می شود.
وی ادامه داد: با توجه به سیاست های آموزش و پرورش برای هدایت دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای 28 فقرهاز این طرح ها در قالب 100 کلاس درس با کاربری رشته های هنرستانی در استان مرکزی آماده سازی می شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی خاطر نشان کرد: 30 باب از این فضای آموزشی در راستای محرومیت زدایی از مناطق کمتر برخوردار در سطح روستاهای استان در حال انجام است.
قائمی یادآور شد: 2 هزار فضای آموزشی با ۹ هزار و ۷۰۰ کلاس درس در استان مرکزی وجود دارد که 35 درصد این فضاها شامل ۴۱۶ فضای آموزشی با یک هزار و ۴۰۰ کلاس درس نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است.
وی ادامه داد: مقاوم سازی این فضای آموزشی نیازمند 850 میلیارد ریال اعتبار است که تحقق این اعتبار مساعدت مسئولان را می طلبد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: حذف کلاس های درس در اتاقک (کانکس) از دیگر برنامه های اولویت دار این اداره کل در استان است و بر این اساس ایجاد مدارس 2 تا سه کلاسه برای حذف این فضاها در دستور کار قرار دارد.
227 هزار دانش آموز در 2 هزار و 269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.