به گزارش خبرنگار ایرنا ، مدیرکل آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش در این همایش گفت: وزارت آموزش و پرورش با اجرای برنامه تعالی مدیریت مدرسه سعی دارد مدارس را به سطح مطلوبی ار استاندارد و کیفیت ارتقا دهد.
عظیم محبی افزود: کیفیت مدرسه صرفا نتایج نمرات درسی دانش آموزان نیست و مولفه های دیگری نظیر رضایت دانش آموزان ، کارکنان و اولیا را نیز شامل می شود.
وی بیان کرد: ارائه مهارت های علمی ، پژوهشی ، شغلی و بخصوص مهارت های زندگی نیز از جمله مواردی است که در طرح برنامه تعالی مدیریت مدرسه مدنظر قرار می گیرد.
وی گفت: برنامه تعالی مدیریت مدرسه باید به عنوان یک مدل ارتقا کیفیت در مدرسه به صورت مستقل محسوب شده و از سایر برنامه ها مثل المپیاد ها ، مسابقات فرهنگی و جشنواره ها جداگانه اجرا می شود.
وی با بیان اینکه این برنامه مانند چتری است که مفاهیم و محتوای آن به دنبال اصلاح رویکرد فعالیت ها و برنامه ها است ، اضافه کرد: در این برنامه باید از دانش آموزان و اولیا به اندازه ای جلب مشارکت کرد که در مدرسه احساس رضایت داشته باشند.
مدیر کل آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت:در برنامه تعالی مدیریت مدرسه استانداردها مشخص شده و با اجرای آن نوعی خود ارزیابی نیز از مدارس انجام می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل هم در این همایش از اجرای برنامه تعالی مدیریت مدرسه در 411 مدرسه استان خبر داد و گفت: طرح تعالی مدیریت مدرسه در 46 مدرسه ابتدایی ، 199 مدرسه متوسطه دوره اول ، 109 مدرسه متوسطه دوره دوم ، 33 واحد فنی و حرفه ای و کار و دانش و 24 مدرسه عشایری استان اجرا شده است.
احمد ناصری افزود: برنامه تعالی مدیریت مدرسه برنامه ای است که با هدف ترویج و تقویت نظام خود ارزیابی در درون مدرسه ، ارتقای کیفیت آموزشی و مشارکت مسوولان ، والدین و دانش آموزان در اداره مدرسه اجرا می شود.
وی ادامه داد : این برنامه با نگاه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین شده تا پاسخگوی نیازهای فردی و ملی متناسب با معیارهای دینی و اسلامی باشد.
وی گفت: در برنامه تعالی مدیریت مدرسه رسیدن به هدف با برنامه بوده و ضعف ها و نارسایی نیز سنجیده می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در چارچوب این برنامه مدرسه پله به پله و با برنامه پیشرفت می کند ، افزود: بهبود شرایط یکی از مراحل این برنامه است که با اجرای آن کیفیت ارتقا یافته و انگیزه نیروی انسانی اعم از معلم و دانش آموز و اولیا افزایش می یابد.
در این همایش از مدیران موفق مجری برنامه تعالی مدیریت مدرسه در استان اردبیل تجلیل شد.
در حال حاضر در استان اردبیل 230 هزار دانش‌آموز و نوآموز در سه هزار و 395 واحد آموزشی و 12 هزار کلاس درس زیر نظر 19 هزار معلم و فرهنگی تحصیل می‌کنند.
3006/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.