سید علی آقازاده عصر دوشنبه در نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در دلیجان افزود: مسئولان و خدمت گذاران عرصه تولید باید بکوشند تا واحدهایی که رونق در آنها جاری است از فعالیت باز نمانند و صنایع راکد نیز در مدار تولید و اشتغال قرار گیرند.
وی اظهارکرد: رفع موانع تولید در دلیجان به عنوان سومین شهر صنعتی استان، عامل پویایی اقتصادی است و مشکلات صنایع این خطه با جدیدت پی گیری و رفع می شود.
آقازاده تصریح کرد: صنعت تولید الیاف یکی از صنایع مورد نیاز کشور محسوب می شود که شهرستان دلیجان با تولید بیش از ٢٠٠ میلیون متر الیاف در بازارهای جهانی و حوزه صادرات با تولیدکنندگان مختلف رقابت می کند و محصولات تولیدی این مجموعه از بهترین استانداردهای روز برخوردارند.
استاندار مرکزی بر رفع مشکلات صنعتگران تاکید کرد و افزود : رونق صنعت، بستر ایجاد فرصت شغلی پایدار را فراهم می کند و عامل افزایش صادرات و ثروت می شود.
وی بر فعالیت مستمر کشتارگاه طیور سیمرغ دلیجان تاکید کرد و ادامه داد: مجتمع کشتارگاه سیمرغ دلیجان به عنوان بزرگترین کشتارگاه صنعتی طیور استان مرکزی به دلیل معوقات غیر فعال شده است.
آقازاده اظهارکرد: این کشتارگاه 90 میلیارد ریال بدهی به شرکت پشتیبانی دام و طیور و 80 میلیارد ریال بدهی به بانک دارد که با تمهیدات اندیشیده شده و تسهیل در امور بیمه و مالیات،گامی جدی در جهت رفع این موانع در دستور کار است.
وی بیان کرد: اتحادیه مرغداران دلیجان تا یک ماه آتی این کشتارگاه را راه اندازی می کند تا این مجتمع که از سودآورترین مجتمع های اقتصادی عرصه کشاورزی است، به چرخه فعالیت برگردد .
وی در ارتباط با غیر فعال شدن 24 کارگاه تولید قیر در دلیجان به دلیل کمبود نقدیندگی گفت: این کارگاه ها بیش از سه سال است که به دلیل کمبود نقدینگی وتنگناهای مختلف، غیر فعال شدند.
آقازاده بیان کرد: در این صنعت 600 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و یک سوم واحدهای تولید کننده قیر در کشور در دلیجان مستقر هستند.
وی ادامه داد: این کارگاه ها نیز باید وارد مدار تولید شوند و راهبرد این معضل، بلوک عرضه قیر در بورس تهران است تا راه برای خرید قیر توسط کارگاه هایی که از نقدیندگی خوبی برخوردار نیستند، هموار شود.
استاندار مرکزی در ارتباط با استقرار نمایندگی استاندارد و گمرک در شهرستان دلیجان گفت: خدمات گمرکی در این شهرستان دلیجان به نحو مطلوب ارائه می شود و در صورت نیاز به راه اندازی دفتر گمرک مکان و نیروی انسانی مورد نیاز تامین می شود.
فرماندار دلیجان نیز در این نشست بر راه اندازی دفتر استاندارد، گمرک وبانک صنعت و معدن در این شهرستان تاکید کرد و گفت: این شهرستان به عنوان سومین منطقه صنعتی استان مرکزی است از مزیت های گمرک، بانک صنعت و معدن و نمایندگی استاندارد محروم است.
محمد کردی با برشمردن توانمندی این شهرستان در حوزه تولید و صادرات الیاف پلی استر، عایق رطوبتی افزود: دلیجان برای توسعه بخش تجاری و پشتیبانی صنایع مستقر در منطقه نیازمند اداره گمرک برای سهولت در صادرات محصولات تولیدی است.
فرماندار دلیجان گفت: با استقرار گمرک در شهرستان ، ضمن رفع مشکلات و تسهیل در امر تجارت بین المللی، کاهش مدت زمان اظهار کالا، کاهش هزینه های حمل و نقل و زمان ترخیص کالا میسر می شود.
وی بیان کرد: محلات و دلیجان برای توسعه بخش تجاری و پشتیبانی صنایع مستقر در منطقه نیازمند اداره گمرک برای سهولت در صادرات محصولات تولیدی هستند.
وی خواستار افزایش سهم بیمه قالی بافی در این شهرستان شد و گفت: در این شهرستان قالی بافان حرفه ای فعال هستند که تعداد آنها به بیش از 700 نفر می رسد که باید مورد باید حمایت شوند.
استاندار استان مرکزی در جریان سفر یک روزه خود به استان مرکزی از چند واحد تولیدی و صنعتی در دلیجان بازدید کرد.
نشست با شهردار نراق و بررسی مشکلات این شهر، دیدار با خانواده شهدا ، شرکت در کارگروه اقتصاد مقاومتی و بازدید از غار نخجیر از برنامه های دیگر سفر استاندار مرکزی به دلیجان بود.
شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی دارای 50 هزار نفر جمعیت است و در فاصله 140 کیلومتری اراک قرار دارد.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.