محمد حسین مقیمی روز سه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران مشترک با کمیته برنامه ریزی شهرستان فیروزکوه که در این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بخش توسعه اقتصادی و اشتغال در کشور، مسئله اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند و امروز وظیفه مسئولان است که به این مهم توجه ویژه داشته و در جهت تحقق آن تلاش کنیم.
وی ادامه داد: امروز اگر کالاهای ایرانی مطلوب تولید و یا صادر نمی شود به معنای عدم توانایی نیست بلکه پروسه کاری سرمایه گذاران در ادارات طولانی است و یک طرح برای تصویب شدن حدود 4 سال طول می کشد و این موضوع موجب شده قیمت تمام شده بالا رفته و نوع کالا و محصول دیگر قابل رقابت نباشد.
استاندارتهران با تاکید براینکه این روند نتیجه ایی در تحقق اقتصاد مقاومتی نخواهد داشت، صراحتا گفت: امروز اگر حرکتی در حوزه اشتغال نمی افتند به دلیل ندادن مجوز به موقع توسط مسئولان به سرمایه گذاران بخش خصوصی است؛ کار را معطل نکنیم و اگر انجام شدنی است، مجوز را صادر کنیم و اگر نمی شود، یک سال که گذشت نگویم نمی شود.
استاندار تهران ادامه داد: توسعه بخش کشاورزی و تولید قارچ و ... در بخش اشتغال خوب است ولی باید صنایع را راه انداخت و کارخانه ها را توسعه داد تا زمینه اشتغال افزایش یابد و بسیاری از مشکلات امروز جامعه حل شود؛ اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه تولید داشته باشیم و این تولید در بازار داخلی و خارجی بازار داشته و به اهداف خود برسد.
مقیمی ادامه داد: اگر به سرمایه گذار کمک نکردیم، قطعا در عدم تحقق اقتصاد مقاومتی مقصر هستیم زیرا دولت با وجود محدودیت های منابع و امکانات امکان تحقق این مهم را ندارد و اگر بخش خصوصی نیز معطل شود چگونه می توان کشور را در این بخش حمایت کرد.
وی گفت: در گذشته کارهای بسیاری صورت گرفت و نتیجه آن ورشکستگی ها در موسسات بانکی شد و اگر از همان ابتدا ارزش افزوده ایجاد و از بخش خصوصی حمایت می کردیم امروز شاهد توسعه در این بخش بودیم.
استاندار تهران به پنجره واحد به عنوان یک تکلیف در برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و گفت: قرار بود این طرح با حضور دستگاه های مختلف انجام شود تا سرمایه گذار در کمترین زمان جواب استعلام را دریافت کند ولی محقق نشد؛ حال امروز اگر متقاضی به ادارات می آید کار آنان را انجام دهیم و معطل نکنیم زیرا ما مسئول انجام کار هستیم.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تولید باید در اولویت قرار گیرد، تصریح کرد: تامین نان مردم با اشتغال و اشتغال با سرمایه گذاری حل شود؛ باید همراه باشید و اگر نمی توانید جای را به کس دیگری واگذار کنیم.
لازم به ذکر است در ادامه این نشست، مشکلات و مطالبات 10 پروژه عمرانی و خدماتی شهرستان فیروزکوه توسط مسئولان استان و شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.
شرکت در 4 نشست کارگروه مشترک استان و شهرستان، دیدار با خانواده شهدا و ملاقات مردمی و همچنین دیدار با نخبگان شهرستان و برگزاری نشست هم اندیشی با آنان از جمله برنامه های مقیمی در این شهرستان خواهد بود.
شهرستان فیروزکوه در منتهی‌الیه شمال شرقی استان تهران واقع شده ‌است.
این شهرستان از شمال و شرق به استان مازندران، از جنوب و جنوب شرقی به شهرستان سرخه در استان سمنان و از غرب به شهرستان دماوند محدود می‌گردد. این شهرستان بر روی بخشی از سلسله جبال البرز مرکزی قرار گرفته‌است. فیروزکوه دارای دوبخش مرکزی و ارجمند است.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.