مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در قالب اجرای طرح اشتغال فراگیر دولت در سالجاری، باید 33 هزار و 170 فرصت شغلی جدید تا پایان سال در استان ایجاد شود.

به گزارش ایلنا، ایرج ذوالفقاری شامگاه یکشنبه در کارگروه تخصصی اشتغال استان در سنندج، افزود: در قالب اجرای طرح اشتغال فراگیر دولت در سالجاری، باید 33 هزار و 170 فرصت شغلی جدید تا پایان سال در استان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه طبق سند اشتغال فراگیر ایجاد 970 هزار فرصت شغلی در کشور پیش بینی شده است، گفت: از این میزان، سهم استان کردستان 33 هزار و 170 فرصت شغلی است.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه بیش از یکهزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش های مختلف برای اشتغال استان کردستان در بودجه سال 96 در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: دستگاه های متولی در استان تا پایان بهمن ماه فرصت دارند تسهیلات در نظر گرفته شده را جذب کنند.

مدیر امور تعاون کردستان عنوان کرد: برنامه استغال فراگیر در 15 اردیبهشت امسال از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به منظور رونق تولید، ایجاد رشد هشت درصدی، افزایش سرمایه گذاری و ایجاد فرصت های شغلی با توجه به رویکردهای پنج گانه اقتصاد مقاومتی تدوین شده است.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: براساس گزارش مرکز آمار ایران به عنوان مرکز آمارهای رسمی کشور؛ نرخ بیکاری استان کردستان در تابستان امسال 13.7 دهم درصد و نرخ بیکاری کشور در این مدت 12.6دهم درصد بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.