به گزارش ایرنا، شهباز حسن پور عصر پنجشنبه در نشست هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با مجمع نمایندگان این استان افزود: باید بیشترین استفاده از پرداختی صندوق کارآفرینی امید برای اشتغالزایی در استان کرمان باشد.
وی تصریح کرد: بخش خصوصی استان کرمان باید خود سهام شرکت گل گهر و مس سرچشمه را خریداری کند تا ثروت از این استان خارج نشود و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی این استان مقدمات آن را فراهم کند.
وی گفت: پروژه های نیمه تمام بخش دولتی را به بخش خصوصی بدهید که به نوعی خدمت به دولت و بخش خصوصی است.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان استان کرمان در خانه ملت، اتاق بازرگانی، بخش خصوصی و مسئولان باید برای توسعه و حمایت از بخش خصوصی دست بهم دهند و تا زمانی که پرداخت مالیات 100 درصد است نمی توان آن را کاهش داد.
وی افزود: دولت سال آینده خرید تضمینی را کاهش می دهد و نباید فرصت دریافت مجوز را در سال جاری از دست داد.
حسن پور بیان کرد: استان کرمان طرح آمایش سرزمینی ندارد لذا انجام این طرح برعهده اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی این استان است و گل گهر با 59 درصد سود خالص بهترین وضعیت بورسی کشور را داشته است.
وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی باید دید وسیعتری نسبت به مسائل کشور داشته باشد گفت: ظرفیت نمایشگاه توانمندی های استان کرمان در بیش از 30 کشور وجود دارد و کشور مصر یکی از بهترین ظرفیت ها را برای این فعالیت دارد که برای استان کرمان ارز آوری خوبی خواهد داشت.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی افزود: نمایشگاه توانمندی های استان کرمان همچنین باید در استان ها برگزار شود تا تمام کشور با توانمندی های این استان آشنا شوند.
وی اظهار کرد: سود تولیدات استان کرمان بیشتر هزینه مخارج درمانی، خرید مصالح ساختمانی، سیاحتی، زیارتی و تفریحی می شود و اینگونه پول از استان کرمان خارج می شود.
حسن پور گفت: سه میلیون نفر جمعیت استان کرمان برابر با پنج درصد از جمعیت کشور است لذا با سرمایه گذاری روی این افراد می توان جایگاه استان را در کشور بهبود بخشید.
وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی باید دردهای استان کرمان را شناسایی کند افزود: این استان از برخی پتانسیل ها از جمله پتروشیمی کشور سهمی نبرده است.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 90 درصد بودجه کشور هزینه پرداخت حقوق کارمندان دولت می شود و دولت نمی تواند کمک زیادی به اشتغالزایی کند عنوان کرد: دولت اعلام اشتغال برای 700 هزار نفر کرده و باید اعلام کنند که این افراد کجا مشغول بکار شدند.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7420/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.