به گزارش ایرنا، سید علی آقازاده روز یکشنبه در نشست خبری چهارمین همایش ملی ( Gis ) در استانداری مرکزی افزود: با توجه به رشد روز افزون شبکه های برق، آب و تاسیسات خدمات رسان، مدیریت این شبکه ها با شیوه های سنتی دشوار است و استفاده از فناوری های نوین و سامانه اطلاعات جغرافیایی GIS به عنوان یکی ازبسترهای کارآمد از این فناوری نیازمند برجسته سازی است.
وی توضیح داد:سامانه اطلاعات مکانی (Gis ) تلاشی برای استقرار طرح های مورد نظر در نقاطی است که می تواند بهره وری صحیح را برای صنعت داشته باشد و این سامانه به شناسایی و اجرای طرح‌های مختلف در ساخت سد، نیروگاه و شبکه های برق رسانی کمک می کند.
استاندار مرکزی گفت: این استان ظرفیت علمی پرباری برای برگزاری و میزبانی چهارمین همایش ملی کاربرد سامانه اطلاعات مکانی (Gis ) در 22 و 23 آذرماه دارد و وجود 80 هزار دانشجو در رشته های مختلف این خطه، ظرفیت علمی ارزشمندی است که باید در این همایش ملی از آن بهینه استفاده کرد.
آقازاده اظهار کرد: این همایش ملی فرصتی برای محققان و دانش پژوهان است تا با تبادل اطلاعات با یکدیگر گامی مفید و موثر در راه اعتلای صنعت آب و برق کشور بردارند.
آقازاده افزود: یکی از دستاوردهای این گردهمایی مهم ملی، فراهم کردن امکانات و شرایط لازم برای شناخت اصولی و گسترده متقابل صنعت و دانشگاه است تا با انتقال اطلاعات مشکلات فرا روی تا حد امکان برطرف کنند.
وی اظهار کرد: برگزاری هدفمند و قوی این همایش ملی می تواند گروه های سرمایه گذاری از بیرون کشور را به داخل دعوت کند و انتظار است وزیر نیرو در اولین سفر خود به استان مرکزی در این همایش ملی حضور داشته باشد.
وی بیان کرد: تمامی دستگاه های اجرایی استان باید بکوشند همایش ملی آبرومندانه ای در استان مرکزی برگزار شود و رسانه نیز این رویداد علمی را با پوشش مطلوب منعکس کنند.
وی اظهار کرد: امکانات و نیروهای باتجربه علمی خوبی در استان مرکزی در صنعت آب و برق وجود دارد و این استان با اتکا به همین ظرفیت به چهار استان خدمات ارایه می کند.
استاندار استان مرکزی گفت: این استان باوجود کمبود آب و خشکسالی به غیر از 2 بخش با استفاده از فناوری و کارشناسان خبره مشکلی ندارد.
آقازاده افزود: 70 درصد از جمعیت شهری استان مرکزی از خدمات فاضلاب بهره مند هستند و 99 درصد ساکنان نیز تحت پوشش خدمات شبکه آب آشامیدنی قرار دارند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر نیز گفت: تاکنون 600 مقاله به همایش ملی کاربرد سامانه اطلاعات مکانی (Gis) ارسال شده که 100 مقاله از استان مرکزی است.
فرهاد شبیهی افزود: یکهزار متخصص در این همایش ملی حضور خواهند داشت و 40 کارگاه مورد داوری قرار می گیرد.
وی اظهار کرد: هفت کارگاه تخصصی به صورت جنبی در این همایش برگزار می شود که 2 مورد آن بین المللی است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر گفت: رو نمایی از 2 طرح ملی و چندین کتاب از دیگر برنامه های تدارک شده در همایش ملی کاربرد سامانه اطلاعات مکانی است.
شبیهی افزود: مدیرعامل 2 شرکت زیمنس و نپلن از مهمانان خارجی دعوت شده به این همایش ملی هستند.
چهارمین همایش ملی کاربرد سامانه اطلاعات مکانی GIS در مدیریت صنعت آب و برق، با رویکرد هم اندیشی و هم افزایی در فعالیت های انجام شده در زمینه جی آی اس از 22 آذرماه به مدت 2 روز به میزبانی صنعت آب و برق استان مرکزی برگزار می شود.
استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت و 12 شهرستان در قلب ایران قرار دارد.
6991/6013خبرنگار:معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.