به گزارش ایرنا، علی اصغر عینی پور روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی استان کرمان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری و استاندار و دیگر مدیران استان کرمان در جیرفت افزود: 688 میلیارد ریال از ابتدای سال جاری تاکنون توسط شرکت ایرانسل در استان کرمان سرمایه گذاری شده است.
وی ادامه داد: میزان سرمایه گذاری برنامه ریزی شده بر اساس پیش بینی انجام شده توسط این شرکت در سال جاری 2 هزار و 72 میلیارد ریال است.
وی عنوان کرد: هم اکنون تعداد مشترکین فعال ایرانسل در این استان یک میلیون و 292 هزار و 362 نفر است که در این راستا 59 شهر و 67 دهستان در کرمان زیر پوشش نسل دوم، 50 شهر زیر پوشش نسل سوم، 24 شهر نیز زیر پوشش نسل چهارم، 41 شهر هم در برنامه راه اندازی نسل چهارم تلفن همراه قرار دارد.
وی تعداد روستاهای زیر پوشش ایرانسل را 933 روستا عنوان کرد و گفت: یکهزار و 897 کیلومتر از جاده های استان کرمان نیز زیر پوشش ایرانسل قرار دارد.
وی گفت: میزان رشد مصرف دیتا در این استان پس از راه اندازی تلفن همراه نسل سوم و چهارم، حدود چهار برابر و نسبت سرعت دیتا در نسل سه به نسل 2 بیش از 18 برابر و نسبت سرعت دیتا در نسل چهار به نسل سه بیش از پنج برابر شده است.
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران نیز در ادامه این نشست به ارائه گزارشی از عملکرد همراه اول در این استان کرمان پرداخت و گفت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون 20 سایت نسل سوم و 17 سایت نسل چهارم در استان کرمان راه اندازی شده و 15 سایت هم در چند ماه آینده راه اندازی می شود.
وحید صدوقی تصریح کرد: مجموع سرمایه گذاری همراه اول در این دولت تاکنون 160 میلیارد ریال است که با احتساب 6 میلیارد ریالی که طی چند ماه دیگر در این استان انجام می شود این حجم سرمایه گذاری به 220 میلیارد ریال می رسد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر یک روزه خود به جیرفت در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با حضور روسا و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان کرمان و شهرستان های جنوب استان کرمان، کارگروه توسعه صادرات و نیز بررسی مسائل و مشکلات حوزه صادارت شرکت کرد.
همچنین بهره برداری و راه اندازی 2 هزار و 44 طرح اینترنت پرسرعت روستایی در استان کرمان نیز امروز به صورت همزمان در این شهرستان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کلید خورد.
راه اندازی نسل سوم و چهارم تلفن همراه و افزایش ظرفیت پهنای باند استان کرمان نیز در سفر یکروزه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شهرستان جیرفت افتتاح شد.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.