به گزارش ایرنا، محمود واعظی روز پنجشنبه در بیست و چهارمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با موضوع بررسی اقتصادمقاومتی در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در فرمانداری جیرفت افزود: 2 هزار و 44 روستای استان کرمان با حمایت دولت یازدهم و با سرمایه گذاری بالغ بر 2 هزار میلیارد ریال به اینترنت پرسرعت مجهز می شود.
وی خاطرنشان کرد: هفت هزار و 155 میلیارد ریال از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون در بخش ارتباطات، فناوری و مخابرات استان کرمان سرمایه گذاری شده است.
وی اظهار کرد: تلاش می کنیم تا پایان سال جاری هزار و 44 روستای دیگر استان کرمان به اینترنت، 15 شهر به تلفن همراه نسل سوم، 16 شهر نیز به تلفن همراه نسل چهارم و 300 کیلومتر از راههای بین شهری استان کرمان به فیبر نوری مجهز شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سیاست دولت تدبیر و امید در زمینه کسب و کارهای الکترونیکی گفت: این کسب و کارها در استان کرمان رونق قابل توجهی دارد و 76 شرکت خصوصی در این استان فعالیت می کند.
وی افزود: دولت دوازدهم، ایجاد اشتغال را در مناطق مختلف در دستور خود قرار داده است تا زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان فراهم شود.
وی ضمن تقدیر از پیگیری نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: این سفر بنا به درخواست مردم این 2 شهرستان انجام شد لذا در این سفر مشکلات و کمبودهای این بخش بررسی و در زمینه برطرف شدن این مشکلات اقدام خواهد شد.
واعظی اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که نماینده مردم 2 شهرستان جیرفت و عنبرآباد بیان کرد 6 دکل مخابراتی در این 2 شهرستان نصب می شود.
وی به سفرهای خود به استان کرمان اشاره کرد و گفت: سوغات من از استان کرمان، طرح مثلث توسعه استاندار کرمان به عنوان طرحی قابل تحسین است.
وی به نشست روز گذشته دولت اشاره کرد و افزود: رئیس جمهوری در این نشست بعد از اطلاع از سفر من به کرمان گفت، سلام ویژه مرا به مردم جیرفت و عنبرآباد برسانید و از مردم استان کرمان که با مشارکت بالای خود در انتخابات به ندای رهبر خود لبیک گفتند، تشکر کنید.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: رئیس جمهوری در صدد تشکیل کابینه جدید است و این کابینه متعلق به همه ایران است لذا کابینه دولت دوازدهم حزبی نیست.
وی ادامه داد: دولت دوازهم با تجربه هایی که از دوره قبل به دست آورد، قوی تر از گذشته و با تجربه بالایی درصدد بر طرف کردن نقص ها است.
وی به ظرفیت های شهرستان های جیرفت و عنبرآباد اشاره کرد و گفت: این مناطق زمانی به توسعه دست پیدا می کنند که بازارهای جهانی را شناسایی و محصولات کشاورزی خود را صادر کنند.
واعظی افزود: با توجه به تحریم های اتحادیه اروپا، بازار روسیه یک فرصت برای ایران است لذا باید از این فرصت بیشترین بهره را برد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر یکروزه خود به جیرفت در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با حضور روسا و مدیران کل دستگاه های اجرایی، کارگروه توسعه صادرات و نیز بررسی مسائل و مشکلات حوزه صادارت شرکت کرد.
همچنین بهره برداری و راه اندازی 2 هزار و 44 طرح اینترنت پرسرعت روستایی در استان کرمان نیز امروز به صورت همزمان در این شهرستان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کلید خورد.
راه اندازی نسل سوم و چهارم تلفن همراه و افزایش ظرفیت پهنای باند استان کرمان نیز در سفر یکروزه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شهرستان جیرفت افتتاح شد.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7450/6003/ 3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.