به گزارش ایرنا، شکرالله حسن بیگی روز شنبه در نشست اعضای ستاد اربعین استان مرکزی در محل استانداری این استان افزود: ظرفیت پذیرش روزانه زائر در موکب های این استان در سال گذشته 10 هزار نفر بود وامسال با هماهنگی دستگاه های اجرایی و جذب کمک های مردمیاین ظرفیت به بیش از 20 هزار نفر افزایش می یابد.
وی ادامه داد: همکاری دستگاه های اجرایی با ستاد اربعین استان نباید به شکل وظیفه باشدبلکه مدیران باید با عشق و علاقه ذاتی خود نسبت به اهل بیت(ع) از این فرصت بهره برده و ظرفیت های خود را در اختیار این ستاد قرار دهند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: راهپیمایی اربعین حسینی(ع) نمادی برای جهان اسلام هستند و در این میان وحدت مسلمانان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در این میان نقش جمهوری اسلامی با عنوان طلایه دار مذهب مقدس تشیع از دیگر کشورها برجسته تر است.
وی ادامه داد: اجتماع عظیم مسلمانان در عراق در اربعین حسینی در هیچ جای جهان در طول تاریخ سابقه نداشته است و سال گذشته شماری از اقلیت های مذهبی نیز متقاضی شرکت در این آیین بودند.
دبیر ستاد اربعین استان مرکزی نیز گفت: ستاد اربعین استان پارسال بیشتر در بخش های عمرانی خدمات رسانی می کرد اما امسال این رویکرد تغییر کرده و محور خدمات رسانی ستاد استان مرکزی در بخش های خدماتی، پشتیبانی و درمانی برنامه ریزی شده است.
مجید عسگری افزود: ستاد اربعین استان مرکزی در پایانه برکت شهر مهران مستقر می شود و با راه اندازی بیمارستان صحرایی خدمات پزشکی و درمانی به زائران ارائه می کند.
وی اضافه کرد: ارائه خدمات پزشکی و درمانی ستاد اربعین استان مرکزی با همکاری دانشکده علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر استان مرکزی انجام می شود و دستگاه های دیگر نیز باید در تکمیل تجهیزات مورد نیاز این 2 دستگاه را پشتیبانی کنند.
دبیر ستاد اربعین استان مرکزی اضافه کرد: ستاد اربعین استان مرکزی در قالب کمیته های سیاسی و کنسولی، بهداشت و درمان، حمل و نقل و سوخت، امنیتی و نظامی، اسکان، مشارکت های مردمی و تغذیه، کمیته فرهنگی و آموزش، اطلاعاتی، زیرساخت و امداد و نجات به زائران خدمات رسانی می کنند.
وی با بیان اینکه ستاد اربعین استان مرکزی از یک هفته قبل از اربعین خدمات رسانی خود را در موکب های داخلی و خارجی آغاز می کنند، بیان کرد: این خدمات رسانی تا چهار روز پس از اربعین ادامه دارد.
عسگری گفت: شهرداران اراک و ساوه نیز در ایام پیاده روی اربعین به عنوان شهرداران معتمد در مهران مستقر می شوند.
سال گذشته بیش از 50 هزار نفر از استان مرکزی در آیین پیاده روی اربعین حسینی(ع) شرکت کردند.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.