به گزارش ایرنا، محمد محمدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران استان مرکزی در اراک افزود: 361 مصدوم حوادث استان امسال توسط نیروهای امدادگر این جمعیت به منظور پیگیری و مراقبت های پزشکی به مراکز درمانی انتقال داده شدند و 29 عملیات رها سازی نیز صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در راستای امدادرسانی به این حوادث 590 تیم در قالب یکهزار و 935 نفر حضور داشته اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی اضافه کرد: تیم واکنش سریع این استان در شهرستان اراک با 15 نفر عضو شکل گرفته و 2 دوره توان افزایی برای این تیم برگزار شده است.
محمدی بیان کرد: تشکیل تیم واکنش سریع شهرستان ساوه در دستور کار قرار دارد و پس از آن این تیم در شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت تشکیل می شود.
وی در پاسخ به سووال خبرنگار ایرنا گفت: میانگین حضور امدادگران این جمعیت در صحنه حوادث از سال 94 تاکنون کاهش یافته است واز 9 دقیقه و 15 ثانیه به به هشت دقیقه و 25 ثانیه در سال جاری کاهش یافته است.
وی بیان کرد: کاهش هر چه بیشتر این زمان در دستور کار جدی قرار دارد و وضعیت نسبت به میانگین کشور مطلوب است.
وی عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون طرح های مختلفی در راستای ارایه خدمت به محرومان و نیازمندان توسط این جمعیت برگزار شده که مهمترین آن ها فرشتگان رحمت، همای رحمت، سفره های افطاری و نیابت بوده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: در این مدت پنج کاروان سلامت به روستاهای محروم این استان اعزام شده، یک هزار کارت اهدای عضو صادر کرده و طرح پیمان (نه به اعتیاد) برای 250 نفر اجرا شده است.
محمدی گفت: طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات) یکی از طرح های مهم در جمعیت هلال احمر کشور است که از سال گذشته در این استان کلید خورده و شامل 12 مرحله است.
وی اظهار کرد: پنج هزار نفر پارسال در راستای اجرای این طرح تحت آموزش قرار گرفتند و مقرر شده امسال نیز 15 هزار نفر به صورت چهره به چهره آموزش های لازم را فرا گیرند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون 10 هکتار زمین در کنار جاده فرودگاه برای پایگاه امداد هوایی هلال احمر این استان اختصاص یافته که انتظار است با حمایت های لازم این پایگاه هر چه سریعتر ایجاد شود.
پنج هزار و 350 داوطلب، 800 امدادگر و چهار هزار و 45 نفر جوانان فعال در جمعیت هلال احمر استان مرکزی وجود دارد.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.