محمد رضا بیدهندی روز یکشنبه به مناسبت هفته بهزیستی و تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران افزود: این رقم بدهی متعلق به 94 شرکت صنعتی است که میزان بدهی آن ها بیش از پنج میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: در نشست با مدیران این شرکت ها تلاش شده است با تقسیط بدهی به گونه ای عمل شود که جامعه کارگری استان مرکزی با مشکل مواجه نشوند و بتوانند به فعالیت های صنعتی و تولیدی خود ادامه دهند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: نشست با مدیران برخی واحدهای صنعتی نظیر آذر آب، واگن پارس و شهرداری اراک برای تعیین تکلیف بدهی ها توافقات خوبی داشته و در یکی از نشست ها مقرر شده است آذرآب بدهی خود را در 60 قسط به این اداره کل پرداخت کند.
بیدهندی، ضریب پوشش بیمه ای سازمان تامین اجتماعی در کشور را 52 درصد عنوان کرد و گفت: ضریب پوشش بیمه ای تامین اجتماعی استان مرکزی با جمعیت بیمه ای 919 هزار و 675 نفرحدود 66 درصد است که از متوسط کشوری آن بالا تر می باشد.
وی ادامه داد: از این تعداد 768 هزار و 645 نفر بیمه شده تبعی این اداره کل هستند که این رقم سال گذشته حدود یک و 65 صدم درصد نسبت به سال های قبل از آن رشد داشته است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی بیمه شدگان اصلی این اداره کل را در استان 265 هزار و سه نفر عنوان کرد و افزود: این افراد شامل بیمه شدگان اجباری، توافقی، بیمه شده خاص، حرفه ها، مشاغل اختیاری و کارگران ساختمانی هستند.
بیدهندی گفت:پنج هزار و 333 نفر در سال گذشته از خدمات بیمه بیکاری سازمان تامین اجتماعی در استان مرکزی بهره مند سدند که با انجام اقداماتی که با همکاری وزارت کار و رفاه اجتماعی انجام شد، شرایط زیان ده این صندوق در سال های گذشته به وضعیتت سر به سر رسیده است.
وی ادامه داد: 22 هزار و 795 نفر در استان مرکزی از خدمات بیمه صندوق بیمه رانندگان تامین اجتماعی بهره مند می شوند که 13 و پنج دهم درصد حق بیمه توسط این افراد و 13 و پنج دهم درصد با کمک دولت پرداخت می شود.
مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی افزود: 24 هزار و 470 نفر در این استان تحت پوشش بیمه کارگران ساختمانی تامین اجتماعی قرار دارند که هفت درصد حق بیمه توسط این افراد و 20 درصد با کمک دولت پرداخت می شود.
بیدهندی گفت: هم اکنون 75 هزار نفر مستمری بگیر در استان مرکزی وجود دارد که به دلیل صنعتی بودن و بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور واحدهای صنعتی ضریب وابستگی استان را به چهار رسانده است در صورتی که متوسط کشوری این ضریب بیش از این رقم می باشد.
وی ضریب وابستگی استاندارد مستمری بگیران را حدود هفت نفر عنوان کرد و گفت: یعنی به ازای هر مستمری بگیری به صورت استاندارد باید هفت نفر بیمه پرداز وجود داشته باشد که کاهش این ضریب در استان مرکزی مشکلاتی را برای این اداره کل به همراه داشته است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی یاد اور شد: اداره کل تامین اجتماعی این استان پارسال 11 هزار و 290 میلیارد ریال درآمد کسب کرد و 12 هزار و 310 میلیارد ریال هزینه داشت که هزینه ها حدود هشت درصد بیش از در آمدها بود.
بیدهندی گفت: یک سوم منابع تامین اجتماعی باید به بخش درمان اختصاص یابد که این مهم در سال گذشته به دلیل حاکمیت رکو صنعتی در این حوزه فشارهایی به این صندوق وارد کرده است.
وی، حذف دفترچه درمان را یکی از برنامه های سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: استفاده از دفترچه در این استان نسبت به سه ماه گذشته حدود 15 درصد کاهش یافته است که این مهم کاهش تردد و حضور بیمه شدگان به شعب این اداره کل در سطح استان را به همراه داشته است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: طرح الکترونیکی کردن پرونده های تامین اجتماعی در حوزه درمان هم اکنون در 11 شعب اداره کل تامین اجتماعی این استان اجرا شده است و پیش بینی می شود در آینده نزدیک 70 تا 80 درصد شعب تحت پوشش این طرح قرار گیرند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: بخش درمان تامین اجتماعی این استان با بهره مندی از سه بیمارستان ملکی در شهرستان های اراک، شازند و ساوه و هفت مرکز شبانه روزی و سرپایی پارا کلینیک ابن سینا، 6 مرکز در شهرستان های خمینی، دلیجان، محلات و ساوه به بیمه شدگان این صندوق خدمت رسانی می کند.
بابک عدلی افزود: پاراکلینیک ابن سینا روزانه با مراجعه 2 هزار و 500 نفر شلوغ ترین مرکز درمانی سرپایی در استان مرکزی است.
وی ادامه داد: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان مرکزی در راستای افزایش ارایه خدمات درمانی، ارتقای بخش سخت افزاری و هتلینگ بیمارستان های ملکی این سازمان را در استان در دستور کار خود قرار داده است و هم اکنون بازسازی و تجهیز بخش بستری، اورژانس و پاراکلینیک بیمارستان امام خمینی(ره) اراک، بخش بستری و اورژانس بیمارستان شهید چمران ساوه پایان یافته است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی افزود: بخش جدید بیمارستان شازند ساخته شده و بخش مراقبت های ویژه این مرکز درمانی نیز در دست اقدام است.
دکتر عدلی گفت: در سفر هیات دولت به استان مرکزی در سال گذشته درمانگاه شهرستان خمین و دلیجان به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی درمانگاه تفرش آغاز شد و پیش بینی می شود امسال این طرح به بهره برداری برسد.
وی، تجهیز سه بیمارستان ملکی سازمان تامین اجتماعی استان مرکزی به دستگاه اکسیژن ساز، جذب گروه های تخصصی و حذف دفترچه درمان در بیمارستان ها و درمانگاه های این سازمان را از دیگر اقدام های این مدیریت برای ارایه خدمات هرچه بهتر به بیمه شدگان این استان عنوان کرد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی، میزان بدهی شهرداری اراک به این مدیریت را حدود 20 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت:به دنبال پیگیری صورت گرفته شهرداری اراک باید به ازای این بدهی هزینه ساخت مرکز پاراکلینیک بیمارستان امام خمینی(ره) اراک را تامین و آن را به مدیریت درمان تامین اجتماعی تحویل می داد که تاکنون این مصوبه با تاخیر همراه بوده است.
دکتر عدلی گفت: یک هزار و 400 میلیارد ریال در سال گذشته در درمان مستقیم و یک هزار و 900 میلیارد ریال در درمان غیر مستقیم بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی استان مرکزی هزینه شده است.
وی، در بخش دیگری از سخنانش در خصوص شکایت مردم از پزشکان استان مرکزی گفت: 42 درصد این شکایت ها به صدور رای و کیفر خاص منجر شده است.
استان مرکزی سه بیمارستان تامین اجتماعی در اراک، ساوه و شازند و هفت درمانگاه فعال دارد.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.