به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی، مهندس عزت اله آمره ای تصریح کرد: همه ساله با آغاز فصل گرما و به ویژه در روزهای پایانی هفته و روزهای تعطیل، شماری از شهروندان بدون توجه به علایم هشدار دهنده و اطلاعیه های مکرر، در دریاچه سدها و نیز بندهای انحرافی شنا می کنند که این سهل انگاری و بی توجهی، موجب بروز خسارت های جانی و مالی فراوان برای مردم می‌شود.
مهندس آمره ای ادامه داد: سدها برای تامین آب شرب و کشاورزی طراحی و ساخته شده اند و نباید در آنها شنا کرد چراکه موارد لازم برای ایمنی شناگران در آنها وجود ندارد.
وی با اشاره به تغییرات دمایی در لایه های مختلف آب مخزن سدها خاطرنشان کرد: تغییرات ناگهانی دما باعث گرفتگی عضلات و در نتیجه از دست رفتن تعادل شناگران می شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی با بیان اینکه سطح آب سدها و مخازن به نظر شفاف می رسد، خاطر نشان کرد: وجود جریان های زیر سطحی باعث کدر شدن و در نتیجه کاهش دید می شود و در اثر برخورد با تأسیسات و درختچه های کف مخزن متأسفانه شنا گران جان خود را از دست می دهند.
در ادامه مهندس آمره ای از هم استانی های عزیز به ویژه افراد ساکن در حاشیه تاسیسات آبی خواست برای حفظ سلامتی خود و خانواده هایشان به تابلوهای هشدار دهنده که با هدف اطلاع رسانی از ممنوعیت شنا و نزدیک شدن به این مکان ها، نصب شده است توجه بیشتری داشته باشند.
وی در پایان هشدار داد: در صورت بروز هرگونه حادثه ای، مسوولیت آن متوجه خود اشخاص است و این شرکت در این خصوص هیچ گونه مسئولیتی ندارد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 662538
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.