مهدی جهان میرزایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برجام محصولی از همراهی همه بخش ها در درون نظام است و بدون شک همه باید به نظام اعتماد داشته باشند چراکه تمام حاکمیت در شکل گیری برجام سهیم بوده اند.
وی با اشاره به بررسی و تصویب برجام توسط مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مهمترین اتفاق تجارت خارجی پس از برجام، بازگشت شخصیت ملی ایران به اقتصاد بود چراکه تا پیش از آن کشورها در خصوص مراودات خود با ایران دچار بدبینی شده بودند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ایران در ذیل بند هفت منشور سازمان ملل قرار گرفته بود سایر کشورها، جمهوری اسلامی را به عنوان کشور یاغی و در آستانه نابود شدن زیرساخت ها می دانستند و تجار حاضر به سرمایه گذاری در ایران نبودند.
وی ادامه داد: بزرگترین اتفاق برجام این بود که ایران به رسمیت شناخته شد و امروز نگاه دنیا به ایران تغییر یافته است.
این فعال سیاسی اضافه کرد: در حال حاضر کاراترین روش برای ایجاد اشتغال در کشور جذب سرمایه گذاری خارجی است که با توجه به نیروی انسانی و توانمندی های ایران در حوزه انر‍ژی، می توان سرمایه های خارجی را جذب کرد.
جهان میرزایی، برجام را ابزاری برای امنیت سرمایه گذاری خارجی دانست و گفت: برجام توافقنامه ای حقوقی و سیاسی و بسیار پیچیده است و بسیاری از انتقاداتی که نسبت به آن صورت می گیرد به دلیل کم اطلاعی از مفاد آن است.
وی افزود: مهمترین و بزرگترین ثمره برجام معرفی ایران به دنیا به عنوان یک کشور هسته ای و حل مشکلات قطعنامه ای سازمان ملل بوده است.
ساوه دومین کانون جمعیتی و از قطب های مهم صنعت کشور است.
7269/6013/خبرنگار: الهام بابایی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.