به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شوش، جولیا هاس سفیر سوئیس در ایران شامگاه پنجشنبه در جریان سفر به شوش در دیدار با نماینده مردم شوش در مجلس، فرماندار، شهردار و جمعی از مسئولان این شهرستان که در شهرداری شوش برگزار شد با تشکر از میهمان نوازی مردم و مسئولان شهرستان شوش اظهار داشت: در طول 4 سال که سفیر کشور سوییس در ایران بوده ام تاکنون 3 بار به شهر شوش سفر کرده‌ام.

جولیا هاس به مشکل نبود هتل و مهمانسرا در شهرستان شوش اشاره کرد و افزود: همه می‌دانید زمانی که توریست‌ها و گردشگران خارجی به این شهر سفر می‌کنند به‌خاطر نبود هتل و مهمانسرا نمی‌توانند در این کهن شهر بمانند و برای اقامت به شهرهای همجوار می‌روند، کشور سوئیس آمادگی هرگونه همکاری برای ساخت هتل و جذب توریست به ایران است.

سفیر سوئیس بیان کرد: باید سرمایه‌گذاری در جذب گردشگری و توریست صورت گیرد و تا زمانی که در شهرستان شوش هتل‌های متعدد و مهمانسرا ساخت و ساز نشود  آمار گردشگران و توریست‌ها بالاتر که نمی‌رود بلکه پائین تر نیز خواهد آمد و نیاز است که مسئولان شهرستان شوش با یک اتحاد و همدلی آن هم در عمل نسبت به ساخت و ساز هتل از همین فرد‌ا کمر ‌‌‌‌‌‌همت خود‌ را ببندند و ما هم این این اتحاد را ببینیم سرمایه‌گذاری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: کشور سوئیس با ایران همکاری‌های زیادی داشته است و ما استقبال می‌کنیم که فعالیت‌ها و شرکت‌های خود را در ایران مستقر کنیم.‌

‌جولیا هاس ‌گفت: در طول این چند سال روابط بین کشورهای ایران و سوییس افزایش چشمگیری یافته است به طوری که سرمایه گذاری شرکت‌های سوییسی 2 برابر شده که همه نشان دهنده پتانسیل بالا در کشور ایران است.

وی بیان کرد: همچنین شمار گردشگران سوییسی در طول این چند سال از 5 هزار نفر به 15 هزار نفر افزایش داشته است که شاهد پیشرفت بسیار خوبی در حوزه گردشگری بین دو کشور هستیم.

سفیر سوئیس در ایران گفت: شهرستان شوش دارای پتانسیل و ظرفیت‌های گردشگری بالایی است که باید با دعوت از شرکت‌های سوییسی و آشنا کردن این شرکت‌ها با ظرفیت‌های شوش زمینه‌های پذیرش و افزایش گردشگر را فراهم آوریم.

جولیا هاس با اشاره به وجود چندین بنگاه مسافرتی مختص ایران در کشور سوییس تصریح کرد: انتظار می‌رود در 5 سال آینده شاهد افزایش 10 برابری این شرکت‌ها در کشور سوییس باشیم.

وی ادامه داد: شوش را داری پتانسیل های بسیار استراتژیک دانست و در این زمینه اظهار داشت: در این 30 سال خدمتم به عنوان دیپلمات بزرگترین پتانسیل جهانی را در شوش مشاهده کردم که در کمتری از جهان سراغ دارم که تاریخ، صنعت، اقتصاد، کشاورزی، آب فراوان،  زمین‌های حاصلخیر،  کاغذ، چوب، نیشکر، گندم، ذرت،  کلزا و غیره  را به صورت یکجا در خود جا داده باشد، اما بدانید این ظرفیت‌ها  یک زمانی از دست می‌رود و باید از این فرصت استفاده کنید.

سفیر سوئیس گفت: شوش یک شهر باستانی و تاریخی است که دارای جاذبه‌های گردشگری و پتانسیل‌های بالایی در جهت جذب توریسم است.

جولیا هاس ابراز امیدواری کرد با اقدامات صورت گرفته جهت خدمات‌رسانی برای گردشگران شاهد افزایش تعداد توریست‌ها در این شهرستان باشیم.

همچنین سید راضی نوری نماینده شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ضمن عرض خیر مقدم به سفیر کشور سوئیس اظهار داشت : شوش با 7 هزار سال قدمت پایتخت تمدن ایران زمین است و نخستین شهری است که بعد از طوفان حضرت نوح(ع) ساخته شده است.

وی تصریح کرد: شهری با مردمی مهربان و خونگرم و با قومیت‌های مختلف که در کمال آرامش در کنار همدیگر زندگی می کنند و از نظر کشاورزی، صنعتی و اقتصادی نیز صاحب نام در کشور و استان خوزستان است.

نوری ادامه داد: نیاز است  که شهرستان شوش با خواهرخواندگی با یکی از شهرهای کشور سوئیس با توجه به این که دو اثر ثبت شده جهانی را در خود دارد ارتباط مردم این شهر نیز در عمل با کشور سوئیس جهانی شود.

وی در ادامه از حسن همکاری مسئولان شهرستان شوش خبر داد و گفت: خوشبختانه مسئولان شهرستان شوش از فرماندار گرفته تا شهردار و از امام جمعه گرفته تا این حقیر و سایر دستگاه‌ها ید واحد هستند و برای رفع موانع و فراهم نمودن بستر مناسب برای ایجاد خواهر خوانندگی آمادگی کامل را دارند.

نماینده مردم شوش در مجلس به وجود مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در شهرستان شوش نیز اشاره کرد وگفت: این سرزمین شاهد رشادت‌ها و فداکاری‌ها مردمی است که برای حفظ این کشور جان خود را فدا کردند.

 نوری در پایان خاطرنشان کرد: ما از کشور سوئیس انتظار داریم که برای غنی بودن  این دیار با ما نهایت همکاری را داشته باشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 607221
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.