مدارس استان مرکزی از شنبه 27 اردیبهشت ماه باز می شود اما حضور دانش آموزان الزامی نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی

شهریار فولادوند در خصوص زمان بازگشایی مدارس استان مرکزی گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، فعالیت مدارس استان مرکزی همزمان با سراسر کشور از روز شنبه 27 اردیبهشت 1399 با محوریت شورای مدرسه و رفع اشکالات درسی دانش‌ آموزان آغاز  می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تأکید کرد: حضور معلمان و کادر آموزشی از روز شنبه همانند روال قبل است، اما حضور دانش‌آموزان اجباری و الزامی نیست و در ابتدای امر در تمامی مناطق شهر و روستا، رعایت ملاحظات و پروتکل ‌های بهداشتی در اولویت و امری بسیار ضروری است.
وی افزود: دانش ‌آموزانی که برای رفع اشکال در مدارس حضور پیدا می ‌کنند، حتماً باید پروتکل ‌های بهداشتی و فاصله‌ گذاری اجتماعی را رعایت کنند و توجه والدین و معلمان به این مسأله لازم استبا توجه به شرایط ناشی از بیماری کرونا و اهمیت رعایت پروتکل ‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، امکان استفاده از سرویس مدارس امکان‌ پذیر نیست و والدین مکلف هستند مسئولیت رفت و آمد فرزندان خود را بر عهده بگیرند.
به گفته فولادوند، حضور دانش ‌آموزان در کلاس‌های درسی باید با ظرفیت محدود و با رعایت پروتکل ‌های بهداشتی همراه باشد و ضدعفونی کردن و گندزدایی مدارس آغاز شده و در تمامی مدارس استان مرکزی در حال انجام است.

وی افزود: نحوه تصمیم ‌گیری برگزاری امتحانات به ‌صورت حضوری و غیرحضوری و برگزاری کلاس‌ های رفع اشکال از سوی شورای مدرسه، متناسب با وضعیت و شرایط دانش ‌آموزان مدارس متفاوت است و این تصمیمات شامل دانش‌ آموزان پایه دوازدهم نمی ‌شود که زمان برگزاری امتحانات آنها 17 خرداد ماه سال ‌جاری است.

فولادوند اظهار داشت: تمامی فعالیت ‌های اردویی و بوفه مدارس تعطیل بوده و برنامه آموزشی دانش ‌آموزان مطابق برنامه هفتگی درسی خواهد بود و تا یک ماه آینده ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1430840
  • منبع: خبرگزاری مهر
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.