به گزارش ایرنا نورعلی عباسپور روز دوشنبه در جمع رئیسان نواحی، شهرستان ها و مناطق آموزش و پرورش استان یزد افزود: خانواده، مهمترین شریک مدرسه است، باید در امور تعلیم و تربیت مشارکت داشته باشد.
وی بابیان اینکه خانواده‌ها هم در تعلیم و تربیت نقش اساسی دارند اظهار داشت: نباید نقش خانواده کم‌رنگ شود بلکه برای تفهیم مفاهیم اصلی سند تحول باید مهارت‌های لازم به خانواده‌ها آموزش داده شود.
مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: باید تلاش کنیم، دانش‌آموزان درست تربیت شوند و هر چه فاصله میان خانه و مدرسه بیشتر باشد، برای دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت راه طولانی را باید طی کنیم.
عباسپور خاطرنشان کرد: ذهنیت بیشتر افراد این هست، تعلیم و تربیت فقط بر عهده مدرسه و آموزش و پرورش است که این نوع طرز تفکر خود آسیب محسوب می‌شود، تغییر چنین نگاهی با همراهی خانواده‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.
وی اضافه کرد: معتقدیم در مدارس فقط به مباحث آموزشی پرداخته می‌شود و اگر به مهارت‌های زندگی توجه نشود در این زمینه اولیا، مدیران و همه متصدیان تعلیم و تربیت باید خود را به انواع مهارت‌ها تجهیز کنند.
وی ادامه داد: سند تحول بنیادین به عرصه ‌های 6 گانه تربیتی دانش‌آموزان تأکید زیادی دارد و تربیت فقط یک محفوظات ذهنی نیست.
مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌ و پرورش بابیان اینکه مدیران برای کیفیت‌بخشی به فعالیت مدارس از والدین کمک بگیرند، گفت: اعضای این نهاد باید به‌عنوان حلقه واسط ، مطالبه گر خانواده‌ها و دانش‌آموزان در مسائل آموزشی و تربیتی باشند.
عباسپور افزود: مدرسه‌ای موفق است که انجمن اولیا و مربیان قوی‌ داشته باشد و مشارکت پررنگ و داوطلبانه خانواده و والدین دانش‌آموزان می‌تواند در اداره امور مدرسه بسیار مؤثر باشد.
هم‌اکنون250 هزار دانش‌آموز در یک هزار و 900 واحد آموزشی استان یزد مشغول به تحصیل هستند.
آموزش پرورش یزد شامل 2 ناحیه و 12 شهرستان و مناطق آموزشی است.
یزد بر پایه سرشماری آبان سال 1395، یک‌میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها و مناطق عشایری زندگی می‌کنند.
2088/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.